شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
دستور ویژه ربیعی برای رسیدگی به مسائل بیمه‌ای هنرمندان

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: شعبه‌های  8 و 19 تأمین اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای هنرمندان (خانه‌های سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و مدو لباس) به شکلی ویژه آماده خدمات‌رسانی شده است.  
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در دیدار با جمعی از هنرمندان سینما، تلویزیون، موسیقی و تئاتر و... که با حضور محمدمهدی حیدریان،  معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسن زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، مسائل صنفی و بیمه‌ای هنرمندان کشور مورد بررسی قرارگرفت.
 گفتنی است که پس از این نشست ربیعی طی ابلاغیه‌ای به محمدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواستار تسریع رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای هنرمندان شد. در این ابلاغیه آمده است که با توجه  به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از هنرمندان عضو خانه سینما، تئاتر و موسیقی از طریق صندوق اعتباری هنر، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند، تا اطلاع ثانوی در زمان درخواست صدور مفاصاحساب ماده 38 قانون تأمین اجتماعی فهرست افراد شاغل در قرارداد مربوطه از طرف واگذارنده کار ( کارفرما) به همراه تصویر دفترچه بیمه افراد موصوف به سازمان تأمین اجتماعی ارایه شود .وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی در بخشی از این ابلاغیه تصریح کرده  است که چنان‌چه در زمان بررسی قرارداد پیمان و محاسبه حق بیمه مربوطه اظهارات واگذارنده کار (کارفرما) خارج از مقررات تأمین اجتماعی، عرف یا ضوابط حرفه‌ای باشد، موضوع از طریق ماده 47 قانون تأمین اجتماعی بررسی و وفق ضوابط جاری سازمان تأمین اجتماعی اقدام شود. گفتنی است  بر اساس این ابلاغیه مقرر شد ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ جلسه، گونه‌های مختلف پیمان‌های منعقده خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی از طرف خانه‌های مزبور به سازمان تأمین اجتماعی ارایه شود تا حسب مورد نحوه محاسبه حق بیمه آنها مورد توافق طرفین قرار گیرد.


تعداد بازدید :  983