شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
ابهاماتی درباره مصدومیت بدموقع دختر نابغه تکواندو
چه کسی کیمیا را کشت؟

شهروند| بی‌دقتی و کم‌تجربگی خودش یا فشار فدراسیون و برخی منتقدان؛ کدام یک باعث رخ دادن یک اتفاق ناگوار برای دختر تاریخ‌ساز تکواندوی ایران در آستانه یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی‌اش شد؟ همان اوایل تمرین و بعد از حرکات کششی، در حال مرور تکنیک‌ها، کیمیا علیزاده تعادلش را از دست داد و پایش پیچ خورد. همه از صدای بلند جیغ این دختر 20 ساله شوکه شدند. ملی‌پوشان و مربیان اینگونه لحظه مصدومیت تلخ کیمیا علیزاده و پارگی رباط صلیبی او در فاصله کمتر از 2 هفته تا بازی‌های آسیایی را روایت می‌کنند.  برخی از اطرافیان کیمیا علیزاده می‌گویند او در تورنمنتی که چند هفته قبل در
کره جنوبی برگزار شد و نتیجه خوبی هم برایش در پی نداشت، دچار مصدومیت شده بود و کسی به آن توجه نکرد تا اینکه چنین اتفاقی رخ داد. این صحبت‌ها اما از سوی مسئولان فدراسیون تکواندو رد می‌شود و نایب رئیس فدراسیون از آمادگی بالای کیمیا تا روز قبل از مصدومیت خبر داده است.
خودش خواست زود برگردد یا...؟
موضوعی که اکثر کارشناسان احتمال آن را بالا می‌دانند و دلیل اصلی چنین مصدومیت شدیدی در آستانه بازی‌های آسیایی عنوان می‌کنند؛ بازگشت زودهنگام او به میادین بعد از جراحی سال گذشته‌اش است. کیمیا علیزاده که در مسابقات جهانی سال 2017 به مدال نقره رسید، بعد از بازگشت به تهران مستقیما به بیمارستان رفت و بعد از ترخیص اعلام کرد می‌خواهد مدتی از ورزش دور باشد و به درمان مصدومیت‌های کهنه خود بپردازد. این اظهارات حضور دختر تاریخ‌ساز تکواندو در بازی‌های آسیایی را به ابهام فرو برد اما او حتی زودتر از موعد مقرر به شیاپچانگ بازگشت. در این چند ماه همه از انگیزه و جسارت کیمیا تمجید کردند اما حالا منتقدان می‌گویند چرا فدراسیون او را برای بازگشت زودهنگام تحت فشار قرار داده است. زهرا سروی، نایب رئیس فدراسیون به «شهروند» در این باره می‌گوید: «سلامت ورزشکار برای ما از هر چیزی مهمتر است. درباره کیمیا ما حتی مخالف بازگشت زودهنگام او بودیم اما وقتی نامه دکتر جراح و فیزیوتراپ را دیدیم، اجازه تمرین دادیم.» کیمیا علیزاده به گفته پزشکان بعد از جراحی باید یک سال دور از تکواندو باشد اما این بار قطعا با احتیاط بیشتری برمی‌گردد. البته برخی نگران هستند که رویای کیمیا خیلی زود رنگ ببازد، دختری که می‌تواند در المپیک 2020 برنزش را تبدیل به طلا کند. وزیر ورزش و کمیته ملی المپیک از حمایت کامل خود برای درمان پای مصدوم این دختر 20 ساله سخن گفتند اما آیا بازگشت به اوج برای کیمیا شدنی است؟!

 


تعداد بازدید :  208