شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
سارقان خودروی لوکس در هنگام فرار با 8 خودروی دیگر تصادف کردند
سرقت برق‌آسای «بی‌ام‌ و» عروس و داماد

شهروند| دو سارق لوازم خودرو، بی‌ام‌و عروس و داماد را سرقت کردند و از خود فیلم سلفی گرفتند. متهمان فیلم را برای دوستانشان ارسال و ادعا کردند رکورد سریع‌ترین سرقت بی‌ام‌و را زده‌اند. متهمان هنگام فرار از دست پلیس با بی‌ام‌و سرقتی به هشت دستگاه خودروی دیگر خسارت زدند که در دام ماموران گرفتار شدند. ظهر روز یکشنبه دو سارق لوازم خودرو در پرسه‌زنی‌های خود در محدوده تهرانپارس یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ را مشاهده و برای سرقت لوازم، درِ خودرو را باز کردند که هنگام سرقت وسایل داخل آن، سوییچ خودروی بی‌ام‌و توجهشان را جلب کرد.
آنها که از دیدن این سوییچ متعجب شده بودند، دکمه‌های آن را فشار دادند که متوجه شدند چراغ‌های یک خودرو که جلوی ۲۰۶ پارک بود، روشن شد که مشخص شد سوییچ مربوط به خودرو بی‌ام‌و است.
سارقان وسوسه شدند تا داخل خودرو بروند و زمانی که وارد خودرو شدند، تصمیم گرفتند آن را سرقت کنند، ولی نحوه روشن کردن آن را نمی‌دانستند. سارقان ۲۵ساله با جست‌و‌جو در مرورگرهای اینترنتی روش روشن کردن خودرو را پیدا کردند که در ادامه سوار بر بی‌ام‌و برای خرید مواد مخدر  مصرفی‌شان به محله‌ای در محدوده کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس رفتند. خودروی بی‌ام‌و 330i را دامادی برای عروسی‌اش اجاره کرده بود که سوییچ آن را با سهل‌انگاری در ۲۰۶ خود گذاشته بود. او دقایقی پس از سرقت برای سوار شدن مراجعه کرد که متوجه به سرقت رفتن آن شد. با مالک آن تماس گرفت و مالک پس از بررسی جی‌پی‌اس آن گفت خودرو در همان محدوده است که خودش برای یافتن آن به محل آمد. در مسیر، گشت کلانتری را دید و موضوع را با آنها در میان گذاشت. مامور نیز با خودروی گشت به‌دنبال وی برای کشف خودرو به گشتزنی پرداخت. هنگام گشتزنی، ماموران خودرو را در خیابان احسان مشاهده و دستور ایست صادر کردند ولی سارقان خودرو را به سمت ماموران گرفتند و شروع به فرار کردند. با فرار آنان، تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح شروع به تیراندازی کردند. سارقان با وجود تیراندازی‌های پلیس به فرار خود ادامه دادند که هنگام گریز به ۸ دستگاه خودرو شهروندان خسارت وارد کردند و نهایتا پس از شلیک ۱۰ تیر و پنچرشدن خودرو و وارد شدن سارقان در یکی از بن‌بست‌های محدوده، دستگیر شدند.
پس از انتقال متهمان به کلانتری، مالکان خودروهای خسارت‌دیده نیز حاضر شدند و از متهمان شکایت کردند و اموال کشف‌شده به مالک خودروی ۲۰۶ برگردانده شد.
به گفته رئیس کلانتری ۱۴۴ جوادیه، داماد خودرو را ساعتی قبل از سرقت از کرایه‌دهنده جلوی خانه خودش تحویل گرفته بود و از آنجا که می‌خواست خودرو را به گل‌فروشی ببرد تا گل بزند، آن را جلوی خانه‌اش پارک کرد و سوییچش را در پژو ۲۰۶ گذاشت.
بنا به اظهار حشمتیان، متهمان در نخستین دقایق سرقت از حضورشان در خودرو سلفی و فیلم تهیه و برای دوستان خود ارسال کردند و گفته‌اند رکورد سرقت را زده و بی‌ام‌و دزدیده‌اند.
تحقیقات تکمیلی از متهمان که دارای سابقه سرقت خودرو و مواد مخدر هستند، در حال انجام است.

 


تعداد بازدید :  208