شماره ۱۴۷۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
چند پیشنهاد فرهنگی‌ ویژه کودکان
چه کتابی بخوانیم؟

چه کتابی برای کودک مان  بخوانیم؟ پرسش و مساله ای است که بسیاری از والدین در خصوص فرزندانشان با آن مواجه هستند. «شهروند» به منظور پاسخ به این پرسش  پنج کتاب کودک را با راهنمایی کارشناسان مذهبی حوزه  کودک  معرفی کرده است.
«باغ گل امام‌علی(ع)»
کتاب «باغ گل امام‌علی(ع)» شامل چهل حدیث از امام‌علی(ع) برای کودکان و نوجوانان است و حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی آن را تدوین کرده و در انتشارات بهار دل‌ها به چاپ رسانده و با قیمت 3500 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
«قصه‌های عاشورایی»
کتاب «قصه‌های عاشورایی» به همت انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) منتشر شده و شامل مجموعه 10 جلدی و نوشته فریبا کلهر است و سید حسام‌الدین طباطبایی تصویرگری آن را انجام داده است.
نویسنده هر یک از داستان‌ها را برای گروه سنی «ب» و «ج» براساس یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار عاشورا نوشته است. نخستین جلد این مجموعه با زندگی امام‌حسین (ع) آغاز شده و دهمین مجلد نیز به روایت زندگی امام‌سجاد(ع) پرداخته است.
«باغ سبز نماز»
کتاب «باغ سبز نماز» به همت انتشارات جمال در راستای آشنایی کودکان با نماز، با زبان شعر و تصویر و توسط حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی به نگارش درآمده است. برای آموزش نماز به کودکان و آشناکردن آنها با قسمت‌های گوناگون آن شیوه‌های جدیدی را باید به کار گرفت.
مثل کبوتر مثل قو
«مثل کبوتر مثل قو» سروده «سید محمد مهاجرانی» است که احکام دینی را در قالب شعر برای کودکان بیان می‌کند. این کتاب  در زمینه مسائل دینی آن‌چه بر هر مسلمانی واجب است بداند از احکام دین را توضیح داده است. بایدها و نبایدهایی که خداوند برای زندگی بشر ترسیم کرده و دانستن و عمل به آنها زندگی سعادتمند را به دنبال دارد. شعرهای این مجموعه بسیار ساده و روان و با کلمات کودکانه و در عین حال بزرگوارانه سروده شده است.
می‌خواهم نماز بخوانم
می‌خواهم نماز بخوانم کتابی برای آشنایی کودکان با نماز به نوشته حمید مقامی و پیام آزادی است. تمرین نماز از سنین خردسالی و کودکی به صورت امر تفریحی و لذت‌بخش همراه با تشویق و بدون فشار و اجبار اقدامی بنیادی جهت نمازگزاردن در دوران نوجوانی خواهد بود. کتاب «می‌خواهم نماز بخوانم» سعی دارد با روشی ساده و به دور از پیچیدگی وجوب شکر منعِم را متذکر شده و با استفاده از اصول تلقین، تقویت رفتار و همانندسازی انگیزه به جای آوردن این فریضه مهم را در کودکان ایجاد کند.


تعداد بازدید :  284