شماره ۱۴۷۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
آتش در کالیفرنیا می‌بلعد و جلو می‌رود

مقامات ایالت کالیفرنیا اعلام کرده‌اند که آتش افسارگسیخته‌ای که شمال سانفرانسیسکو را احاطه کرده‌ است آن‌قدر بزرگ است که مساحتی به اندازه شهر لس‌آنجلس را در خود بلعیده است. گفته شده این آتش‌سوزی بزرگترین آتش در تاریخ مدرن کالیفرنیا است.
آتش منداسینو که جنگل‌های این منطقه  را در بر گرفته است تاکنون بیش از  283‌هزار هکتار از مناطق جنگلی را خاکستر کرده است. آتش‌نشانان با تمامی تلاشی که به کار گرفته‌اند تنها موفق به مهار30‌درصد آتش شده‌اند.
آتش‌نشانان می‌گویند که این آتش بسیار سریع حرکت می‌کند و مبارزه با آن بسیار خطرناک است. آنها همچنین گفته‌اند که سرعت و خشونت این آتش در این جنگل‌ها به ‌حدی است که آنها تاکنون چنین چیزی ندیده‌اند.
آتش توماس که ‌سال گذشته 281‌هزار هکتار از جنگل‌های سانتاباربارا را بلعید؛ حالا دیگر در مقابل این موج جدید آتش در مقام دوم قرار می‌گیرد. در هر حال آتش‌نشان‌ها اعلام کرده‌اند برای مهار کامل آتش به 10 روز وقت نیاز دارند.
مشکل اینجا است که این تنها آتشی نیست که این روزها در آمریکا زبانه می‌کشد. در بیش از 12 منطقه دیگر نیز آتش‌نشان‌ها در حال مبارزه با آتش هستند و چند نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.
در تاریخ 29 جولای امسال سازمان آتش‌نشانی آمریکا اعلام کرد که به 3‌هزارو770 آتش‌سوزی در  وسعتی به اندازه 292‌هزار هکتار پاسخ داده است. این بیشترین آمار آتش‌سوزی در آمریکا در 5‌ سال گذشته
 است.


تعداد بازدید :  302