شماره ۱۴۷۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

2.5 میلیون سکه امروزتحویل داده می‌شود

 با سررسید شدن سکه‌های پیش‌فروش شش، تحویل این سکه‌ها به صاحبان آنها همزمان با ۱۷ مرداد آغاز می‌شود. طرح پیش‌فروش سکه از ۱۷ بهمن‌ماه‌ سال گذشته تا اواسط اردیبهشت‌ماه ‌سال‌جاری در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت تا بتواند با جذب نقدینگی تا حدی نوسان بازار ارز را کنترل کند و از سوی دیگر بر تعدیل قیمت‌ها در بازار سکه اثرگذار باشد؛ طی این طرح حدود 7‌میلیون و ۶۰۰‌هزار قطعه سکه پیش‌فروش شد. سکه‌های پیش‌فروش شش ماهه حدود 2‌میلیون و ۵۸۰‌هزار قطعه است که تا اواسط آبان‌ماه کار تحویل آنها تمام خواهد شد. این درحالی است که تاکنون ۷۹۰‌هزار قطعه سکه در سررسید یک‌ماهه و ۸۲۰‌هزار قطعه سکه در سررسید سه ماهه به خریداران تحویل داده شده و طبق آماری که اخیرا بانک مرکزی اعلام کرد فقط حدود 5‌درصد از خریداران برای دریافت سکه‌های خود به بانک مراجعه نکرده‌اند. با روال فعلی قیمت‌ها دارندگان سکه‌های 6ماهه با نرخ یک‌میلیون و 400‌هزار تومان، حداقل تا دو برابر و حدود یک‌میلیون و 500‌هزار تومان سود می‌برند.

11 میلیارد دلار کالا با ارز 4200 تومانی وارد شد

علی‌رضا مناقبی، رئیس مجمع واردات گفت: باید بررسی شود 11‌میلیارد دلاری که در این مدت واردات شده اعم از کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای یا اساسی، الان با چه نرخی در بازار به فروش می‌رود. مناقبی گفت: امروز که دوباره اعلام شده ارز شناور است و پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر رفتار هیجانی نداشته باشد، نباید آنهایی را که در این مدت ارز 3800 یا 4200 تومانی گرفته‌اند، فراموش کنیم. وی ادامه داد: باید روی این افراد نظارت شود تا جنسی که با این نرخ ارز وارد کرده‌اند، با همان نرخ نیز بفروشند.مناقبی تاکید کرد: باید بررسی شود 11‌‌میلیارد دلاری که در این مدت واردات شده، اعم از کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای یا اساسی، الان با چه نرخی در بازار به فروش می‌رود.

5 میلیون تومان کاهش قیمت برخی خودرو‌های داخلی

بازار دیروز خرید و فروش خودرو، همچنان شاهد روند کاهش قیمت‌ خودروهای داخلی است و معاملات اندکی انجام می‌شود، بر همین اساس قیمت دنا پلاس در بازار دیروز با کاهش 5‌میلیون تومانی 73‌میلیون تومان، پژو206 تیپ2 با کاهش یک‌میلیون تومانی 46‌میلیون تومان و پژو207 اتوماتیک با کاهش 5میلیون تومانی 82‌میلیون و 500‌هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین ساندرو اتوماتیک با کاهش 3‌میلیون و 300‌هزار تومانی 86‌میلیون تومان و پژو405 جی ال ایکس با کاهش3‌میلیون و 500 تومانی 42‌میلیون و 500 تومان به فروش می‌رسد.

 


تعداد بازدید :  163