شماره ۱۴۷۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
پایانِ باز در خواستگاری

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس
[email protected]

سعید حجاریان: به دختری شبیه شده‌ایم که آن‌قدر به خواستگار‌ها ایراد می‌گیرد که پیر می‌شود. تصمیم‌های سیاسی ما از این جهت مانند مواجهه با خواستگار است؛ اگر به وقتش کار به سرانجام نرسید، دیگر فایده‌ای ندارد.
اما فکر کردید فقط حجاریان می‌تواند شبیه‌سازی کند؟ نخیر. ما ته توی همه چیز را درآورده‌ایم. اطلاعات زیر از 17000ساعت نوار ضبط شده   زیرپوستی استخراج شده است:  
صادق زیباکلام: به دختری شبیه شده‌ایم که عاشق هفتمین خواستگارش شده و با او ازدواج کرده بعد فهمیده خواستگارش چندبار دیگر هم ازدواج کرده بوده و او همچین عشق اول همسرش هم نیست. دلبستگی‌های سیاسی ما   چنین سرنوشتی دارد.
دکتر نیلی: به پسری شبیه شده‌ایم که در جمع‌های دوستانه مدام تاکید می‌کند که هرگز ازدواج نخواهد کرد و مجرد خواهد ماند. بعد می‌فهمی که ایشان در هر شهر یک زن و کلی بچه دارد. شعار شفافیت اقتصادی ما از این جهت شبیه به این پسر است.
محمدباقر قالیباف: به دختری شبیه شده‌ایم که فکر می‌کند برای او می‌آیند خواستگاری. اما وقتی خواستگار و خانواده‎‎اش آمدند می‌فهمیم که خواستگار خواهر دیگرمان بوده است. بازی‌های سیاسی ما از این جهت مانند مواجهه با خواستگاری است که ما فکر می‌کنیم برنده بازی‌ها هستیم اما لحظه آخر یک نفر گازانبری بازی را برده و ما را لوله می‎کند.
اصغر فرهادی: باید شبیه دختری شویم که دغدغه‌اش ازدواج نیست و به یک پایان تلخ فکر نمی‌کند، بلکه به یک پایان باز در زندگی امید بسته. تصمیم‌های سیاسی ما هم باید دارای پایان باز باشد که مردم هرطور خواستند تمامش کنند.
محسن رضایی: به دختری شبیه شده‌ایم که خواستگار ندارد و مانده ور دل مادر و پدرش. هی هم اُرد می‌دهد که خواستگارم باید فلان باشد و بهمان باشد. نمی‌دانم چرا یاد حضور برخی چهره‌ها در انتخابات افتادم.
احمدی‌نژاد: به پسری شبیه شده‌ایم که هر جا می‌رود خواستگاری، دختر کلا از ازدواج کردن پشیمان می‌شود. پسر نمی‎داند که لولو همه چیز را برده و خلاص!
حمید بقایی: به پسری شبیه شده‌ایم که هرجا می‌رود خواستگاری، می‌گویند دخترمان قصد ادامه تحصیل دارد و ازدواج نمی‌کند. تصمیم‌های سیاسی ما از این جهت مانند مواجهه با خواستگاری است؛ همیشه کسی را می‌خواهیم که دنبال دانش است، درحالی‌که باید دنبال کسی باشید که هدفش اقتصاد است.
کارلوس کی‌روش: به دختری شبیه شده‌ایم که از بس می‌گوید من روزی صدتا خواستگار دارم، خودش هم باورش شده و به پیشنهاد خوب خواستگار واقعی‌اش هم پشت پا می‌زند. بعد می‌فهمد ددم وای. بقیه سراب بوده‌اند و خواستگار خوبش هم رفته با دیگری قرارداد ازدواج منعقد کرده!
علی مطهری: به دختری شبیه شده‌ایم که با نامزدش آمده‌اند بوستان قدم بزنند و در مورد نقشه‌های آینده‌شان گپ بزنند، اما برادر 6 ساله‌اش را هم همراهشان فرستاده‌اند و آن بچه این‌قدر ونگ می‌زند که نامزد دو تا کشیده آبدار می‌گذارد زیر گوش برادرش. اوضاع سیاسی ما این‌طور است. اگر همیشه شنود داشته باشید، آخرش اعصاب و روانتان به هم می‌ریزد و خلاص.


تعداد بازدید :  346