شماره ۱۴۷۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد
صفحه را ببند
حقوق 5‌میلیون تومانی برای یک شغل عجیب در فضای مجازی
فوروارد کن پول بگیر

باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته از کسب‌وکاری اینترنتی خبر داد که هر چند در فضای جدید تبلیغات بعید به نظر نمی‌رسد اما به‌ هر حال عجیب است. ماجرا درباره آگهی‌های استخدامی عجیبی است که در آنها از افراد بیکار درخواست می‌شود تا از طریق لایک یا بازدید برخی از صفحات مجازی درآمد کسب کنند. نکته قابل توجه در این آگهی‌ها مزایا و حقوق بالایی است که به متقاضیان کار از سوی صاحبان این آگهی‌ها پیشنهاد می‌شود و گاهی اوقات میزان این حقوق پیشنهادی به 5‌میلیون تومان در ماه نیز می‌رسد.
چه کاری باید بکنیم؟
در این آگهی‌ها از متقاضیان کار درخواست می‌شود که پست‌ها و کپشن‌های خصوصی را بازدید کنند و آنها را برای گروه‌ها و کانال‌های دیگر ارسال کنند که به ازای هر یک‌هزار بازدید از پست‌های صفحات مجازی، نرخ‌های مشخصی در نظر گرفته‌ شده است. نکته قابل توجه این است که این شرکت‌ها تنها کارمند ایرانی  استخدام می‌کنند و بازدیدکنندگان پست‌ها هم فقط باید افراد ایرانی باشند.
مراقب کلاهبرداری باشید
البته در این میان باید مراقب کلاهبرداری و سوءاستفاده‌ها هم باشید؛ چون کم نیستند افرادی که از این طریق کلاهبرداری می‌کنند. صاحبان این قبیل کسب‌وکارها مبلغی را از مدیران کانال‌ها دریافت می‌کنند تا بازدید این کانال‌ها افزایش یابد و از طرفی دیگر افرادی استخدام می‌شوند تا در سوپرگروه‌های تبلیغاتی پست و کانال مشخصی را تبلیغ کنند و این افراد به ازای بازدید مشخصی پورسانت دریافت می‌کنند. در این شرایط مدیر کانال بر این باور است که پست‌های کانالش توسط افراد واقعی دیده می‌شود و فردی که تبلیغ این کانال را بر عهده گرفته است، دستش به جایی بند نیست و تنها یک کانال و ربات بی‌نام و نشان دارد، در حالی ‌که وقت و اینترنتش را هدر داده است و در آخر هم هیچ مبلغی عایدش نمی‌شود. در این میان فقط فرد کلاهبردار به واسطه پولی که از طرف اول یعنی سفارش‌دهنده می‌گیرد، سود می‌کند و منتشرکننده‌ها هم وقتی موضوع را می‌فهمند، فقط افسوس می‌خورند و کار به شکایت نمی‌رسد. البته راه برای شکایت از این افراد نزد پلیس فتا باز است. چه سفارش‌دهنده‌ها و چه منتشرکننده‌ها می‌توانند با مستندات و داشتن شناسه(ID) کانال‌ها و سایر مشخصات از این افراد شکایت کنند.


تعداد بازدید :  249