شماره ۱۴۷۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
بی‌رحم‌ترین حاکمان تاریخ را بشناسید (1)
قدرتمندانی که با دیدن خون سرحال می‌آمدند

بی‌رحمی و سبعیت ازجمله خصلت‌هایی است که وقتی بُعد فرشته‌گونگی اشرف مخلوقات کمرنگ می‌شود خود را نشان داده و فاجعه می‌آفریند. این میان انسانی که در چنبره خصایل شیطانی گرفتار آمده به میزان قدرت و نفوذی که دارد، زیان می‌رساند و آدمیان را می‌آزارد. در این مطلب قصد داریم طی دو قسمت تعدادی از بی‌رحم‌ترین انسان‌هایی را که تاریخ معاصر به خود دیده است، به شما معرفی کنیم.  
کالیگولا | سومین امپراتور روم
کالیگولا فقط محض تفریح آدم می‌کشت و ترجیح می‌داد جلادها جان محکومان به مرگ را تدریجی و دردناک بگیرند. یکی از روش‌های اعدام در زمان کالیگولا انداختن مردم در قفس شیرها و ببرهای گرسنه بود. قطع اعضای بدن با اره او را سر شوق می‌آورد. او مادربزرگ، پدرزن و برخی از دوستانش را با چنین روشی از بین برد. آخر و عاقبتش هم این بود که توسط یکی از اعضای گارد محافظ خود کشته شد.
نرون | پنجمین امپراتور روم
 بی‌رحمی بارزترین مشخصه یکی از مشهورترین امپراتوران روم بود. او حتی به پدر و برادر خود نیز رحم نکرد و آنها را با زهر کشت. نرون تقریبا نیمی از افراد فامیل خود را به قتل رساند. شاهکار او آتش زدن شهر روم بود که صدها نفر طی آن جان باختند. او سرانجام در پی شورش مردم خودکشی کرد. او قبل از مرگش گفته بود: «افسوس که با مرگ من جهان هنرمند بزرگی را از دست می‌دهد.»
ولاد دراکولا | پادشاه رومانی
 ولاد سوم، معروف به دراکولا، حکمران خونریز رومانی بود. از نام او برای خلق شخصیت خونخوار کنت دراکولا در رمان‌ها و بعدها فیلم‌های سینمایی استفاده شد. به دراکولا لقب «به میخ‌کِشنده» داده بودند و دلیلش آن بود که  به دستور او دو دست و دو پای قربانی را به دو اسب می‌بستند و اسب‌ها را مجبور می‌کردند به دو سمت مخالف حرکت کنند. دراکولا عاقبت در نبرد با ارتش امپراتوری عثمانی کشته شد.
ایوان مخوف | تزار روسیه
 شایع است که ایوان در جوانی‌ عادت داشت حیوانات را از ارتفاع به پایین پرتاب کند. به دستور او کودکان گرسنه را به زنجیر می‌بستند و پدر و مادرشان را مجبور می‌کردند جلوی چشم آنها غذا بخورند. اغلب زن‌هایی که در زندگی‌اش بودند به دستور او کشته شدند. قطع سر با شمشیر ازجمله مجازات‌های رایج در زمان حکمرانی ایوان مخوف در روسیه بود. او حین بازی شطرنج در 55سالگی سکته کرد و مُرد.
الیزابت باتوری | کنتس مجارستان
 در کتاب رکوردهای گینس الیزابت باتوری عنوان شقی‌ترین قاتل زن را از آن خود کرده است. در کارنامه او 650 مورد قتل که اغلب زنان جوان را شامل می‌شد، دیده می‌شود. او را که در ‌سال1560 میلادی به دنیا آمد می‌توان الهام‌بخش شخصیت خون‌آشام‌ها در ادبیات و سینما به شمار آورد. الیزابت تصور می‌کرد با حمام خون گرفتن پوست بهتری خواهد داشت. عاقبت او را برای مدت چهار‌سال درون یک اتاق حبس کردند تا بمیرد.


تعداد بازدید :  489