شماره ۱۴۷۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
طراحی اتاق بدون پژواک برای رسیدن به بالاترین سطح سکوت

اگر برای مدت طولانی در این اتاق بمانید رفته رفته صدای ضربان قلب خود را نیز خواهید شنید. زنگ زدن گوش برایتان کر کننده می‌شود. وقتی تکان می‌خورید، استخوان‌هایتان صدایی شبیه ساییده شدن تولید می‌کنند. در نهایت تعادلتان را از دست خواهید داد زیرا عدم وجود پژواک، باعث از کار افتادن هوشیاری فضایی شما می‌شود.
در این اتاق که در ساختمان اصلی مدیریت مایکروسافت در ردموند، واشنگتن قرار دارد، تمامی صداهای دنیای بیرونی قطع شده و صداهایی که در درون اتاق تولید می‌شوند نیز هیچ ارتعاش و پژواکی
 پیدا نمی‌کند.
حضور در این اتاق تجربه حسی بسیار متفاوت و ترسناک است. هوندراج گوپال، یک متخصص زبان و شنوایی و طراح اصلی اتاق بدون پژواک در مایکروسافت در این باره چنین می‌گوید:«به محض این که وارد اتاق می‌شوید، خیلی زود حس عجیب و منحصربه‌فردی پیدا می‌کنید که توصیف آن دشوار است. بسیاری نبود صدا را کر کننده می‌یابند، حس پر بودن گوش یا صدای زنگی در گوش. صداهای بسیار ضعیف به طرز شگفت‌انگیزی شنیده می‌شوند زیرا پارازیت و سروصدای محیطی بسیار کم است.  برای رسیدن به بالاترین سطوح سکوت، این اتاق با یک ساختار شبیه پیاز ساخته شده که آن را از دیگر نقاط ساختمان و دنیای خارج جدا می‌کند. این اتاق از 6لایه بتون و فولاد ساخته شده و به نحوی از دیگر ساختمان‌های اطراف جدا شده است. در کف، سقف و دیوارهای اتاق نیز تیغه‌های فایبرگلاس کار گذاشته شده که امواج صوتی را می‌شکند قبل از آنکه این امواج شانسی برای انعکاس یافتن در درون اتاق داشته باشند. کف اتاق خود یک شبکه از کابل‌های معلق جذب کننده صداست.
مایکروسافت از این اتاقک برای تست تجهیزات صوتی مانند میکروفن‌ها، دریافت‌کننده‌های صوتی، هدفون‌ها و اسپیکرها یا برای تحلیل کلیک‌ها و لرزش‌های تولیدی توسط ابزارهای کامپیوتری مانند کیبوردها، موس‌ها، فن‌ها و ماژول‌های نوری روی پنل‌های لمسی و نمایشگرها استفاده می‌کند.

 


تعداد بازدید :  488