شماره ۱۴۷۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

مرگ عجیب زن 71 ساله در برخورد با دوچرخه
شهروند| خانواده زن 71 ساله‌ای که در یک حادثه جان باخت، از شکایت صرف‌نظر کردند. این خانم مسن به طور اتفاقی به دنبال برخورد با یک پسربچه دوچرخه‌سوار دچار شکستگی شد و پس از چندی در بیمارستان جان باخت. هرچند علت اصلی مرگ این زن مسن شکستگی ناشی از برخورد با دوچرخه بوده است، با این وجود خانواده این زن متوفی به دلیل پایین  بودن سن راکب دوچرخه و اتفاقی‌بودن این حادثه از طرح شکایت گذشت کردند.چندی پیش ماموران کلانتری 112 ابوسعید در جریان یک تصادف عجیب قرار گرفتند. ماموران با حضور در صحنه متوجه شدند پسربچه 7 ساله درحال دوچرخه‌سواری با زنی 71 ساله برخورد می‌کند و این زن از ناحیه لگن دچار شکستگی می‌شود. مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود، اما به دلیل کهولت سن و شدت مصدومیت بعد از مدتی در بیمارستان فوت می‌کند. با مرگ این زن پرونده‌ای درخصوص این حادثه تشکیل و به دادسرای جنایی ارسال می‌شود. بازپرس محسن مدیر روستا مسئول رسیدگی به این پرونده می‌شود. اما در حالی که این پرونده در مراحل بررسی ابتدایی بود، خانواده این پیرزن از شکایت صرف‌نظر کردند. این خانواده علت گذشت‌شان را سن پایین راکب دوچرخه و اتفاقی‌بودن این حادثه عنوان کرده‌اند، تا این پرونده در همان ابتدای رسیدگی مختومه شود.    

محکومیت دو مجرم حیوان‌آزار به 500 ساعت خدمت رایگان محیط‌زیستی
ایسنا| دو مجرم حیوان‌آزار در هوراند به انجام 500 ساعت خدمات عمومی رایگان محیط‌زیستی و مطالعه و پخش کتاب محیط‌زیستی محکوم شدند.دادگاه عمومی هوراند دو حیوان‌آزار را که یک قلاده روباه گرفتار در چاه را با سنگ و چوب شکنجه داده و کشته بودند، به انجام 500 ساعت خدمات رایگان به عنوان همیار محیط‌زیست و خواندن یک کتاب در مورد نقش و اهمیت حیوانات در طبیعت یا نحوه ارتباط انسان با حیوانات (زیر نظر اداره حفاظت محیط‌زیست) و توزیع 50 جلد از همان کتاب در روستا به عنوان جایگزین پنج ماه حبس تعزیری محکوم کرد.در حکم این مجرمان آمده است «در صورت تخلف از حکم دادگاه، به پیشنهاد قاضی اجرای احکام و رأی دادگاه برای بار نخست یک‌چهارم تا یک‌دوم به مجازات مورد حکم افزوده و در صورت تکرار، مجازات حبس اجرا می‌شود.» چنانچه رعایت مفاد حکم دادگاه از سوی محکومان حاکی از اصلاح رفتارشان باشد، دادگاه می‌تواند به پیشنهاد قاضی اجرای احکام برای یک بار بقیه مدت  را تا نصف کاهش دهد.

دستگیری پرماجرای «وحید سلطان» از معروف‌ترین سارقان تهران
شهروند| «وحید سلطان» یکی از معروف‌ترین سارقان کیف‌قاپ و موبایل قاپ تهران در جنوب شرق پایتخت دستگیر شد. سرهنگ ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: «پس از محاصره محل اختفای «وحید سلطان»، این فرد که متوجه حضور ماموران پلیس شده بود، خود را به بالکن طبقه سوم ساختمان رساند و با تهدید ماموران به پرتاب کردن خود به پایین، به دنبال راهی برای فرار از دست ماموران بود. با هوشیاری ماموران پلیس در اقدامی زیرکانه، دستگیر شد.» بر اساس گفته سرهنگ ظهیری، این فرد با یک موتورسیکلت تیزرو پرقدرت، به صورتی کاملاً حرفه‌ای اقدام به سرقت موبایل و کیف به صورت کش‌روی می‌کرد.سرهنگ کیوان ظهیری با اشاره به دستگیری یکی از معروف‌ترین سارقان کیف قاپ و موبایل قاپ تهران که دارای سوابق دستگیری متعدد بوده ادامه داد: «به دنبال دستگیری یکی از سارقان در محدوده اسلامشهر و چهاردانگه به اتهام سرقت موبایل و کیف، وی در تحقیقات پلیس آگاهی اسلامشهر به مشارکت و همدستی یکی از سارقان بسیار معروف کیف‌قاپ و موبایل قاپ پایتخت اعتراف کرد و با توجه به این اعترافات، دستگیری این فرد در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. با توجه به اینکه این سارق که به «وحید سلطان» معروف بود، پیش از این دارای سوابق دستگیری به اتهاماتی از قبیل شرارت، شرب خمر، سرقت و کیف‌قاپی بود، دستگیری وی با همکاری ماموران پلیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر پیگیری شد. همکاران ما با شناسایی مخفیگاه این متهم در شهرک جمهوری کیانشهر، محل اختفای وی را تحت نظر گرفته و در فرصتی مناسب، این محل را به صورت کامل پوشش دادند. پس از محاصره محل اختفای «وحید سلطان»، این فرد که متوجه حضور ماموران پلیس شده بود، خود را به بالکن طبقه سوم ساختمان رساند و با تهدید ماموران به پرتاب کردن خود به پایین، به دنبال راهی برای فرار از دست ماموران بود  که با هوشیاری ماموران پلیس در اقدامی زیرکانه، دستگیر شد.»


تعداد بازدید :  333