شماره ۱۴۷۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

146 درصد افزایش ارزش موبایل‌های وارداتی

تا پایان تیرماه سال‌جاری بیش از یک‌میلیون و ۳۵۷‌هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به کشورمان وارد شده است. براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی در چهار ماهه نخست‌ سال‌جاری، یک‌میلیون و ۳۵۷‌هزار و ۹۳۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۲۸‌میلیون دلار به کشورمان وارد شده است، به‌طوری که این کالا ۱.۵‌درصد از سهم ارزشی کل واردات را به خود اختصاص داده است. این گزارش حاکی از آن است که میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشورمان طی چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته از نظر ارزش ۱۴۶.۵۸‌درصد افزایش یافته است.

307 تاکسی نوسازی شد!

خودروسازها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختلال ایجاد کردند! علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان این‌که ۸۱‌هزار خودرو در سامانه نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعداد خودروهای نوسازی‌شده در نیمه مرداد ماه امسال تنها ۳۰۷خودرو است و به دلیل توقف ارایه خودرو از سوی خودروسازها نوسازی تاکسی‌ها طبق برنامه پیش نرفته است.
او با اشاره به این‌که قرار است در ‌سال 97 معادل 10‌هزار تاکسی نوسازی شوند، ادامه داد: وزارت صنعت اعلام کرده که تولید خودرو ۱۰‌درصد افزایش پیدا کرده است، با این وجود دلیل توقف عرضه خودروهای نو و نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نمی‌دانیم!

100 درصد بخشش جرایم دیرکرد وام‌های دانشجویی

جریمه دیرکرد وام‌های دانشجویی بخشیده می‌شود. ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: طرح بخشودگی 50 تا صد درصدی جرایم بدهکاران معوق صندوق رفاه دانشجویان و تقسیط مجدد بدهی آنان از 20 مرداد آغاز شده و تا 10 شهریورماه ادامه دارد. او توضیح داد: در اجرای این طرح دو گزینه برای دانش‌ آموختگان در نظر گرفته شده است، در گزینه نخست، دانش‌آموختگان می‌توانند با بازپرداخت کل بدهی خود به صورت یکجا از بخشش صد درصدی جرایم بهره‌مند شوند.
یزدان‌مهر در ادامه گفت: در گزینه دوم دانش‌آموختگان می‌توانند با بازپرداخت 50‌درصد از جریمه خود از بخشودگی مابقی جریمه و تقسیط مجدد کل بدهی در 6 ماه برخوردار شوند.


تعداد بازدید :  285