شماره ۱۴۷۳ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

سکه  پیش‌خرید 2میلیون و 800 هزار تومان
مهر| روز گذشته قیمت فروش یک سکه طلای بهار آزادی در طــــرح پیش فروش 6ماهه ودیــعـه‌ای ۱۳۹۷، معادل ۲۸ میلیون ریال اعلام شد. هنگام تحویل هر یک عدد سکه به ثبت‌نام کنندگان، از این مبلغ ۴ درصد به عنوان تخفیف و ۱۰ میلیون ریال ودیعه کسر شده و مابه‌التفاوت آن دریافت می‌شود. نرخ اعلامی بانک مرکزی برای این سکه‌ها در روز گذشته به نسبت پنجشنبه تغییری نداشته است.

کالاهای اساسی ارزان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
ایسنا| کالاهای اساسی با قیمت دلار 4200 تومانی در فـــروشگاه‌های زنجیـــــره‌ای توزیع می‌شـــــود. واردات کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی تا پایان فروردین ماه سال ۹۸، یکی از مهمترین مطالبی بود که رئیس جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی خود آن را مطرح کرد و به مردم اطمینان خاطر داد که سیاست دولت حداقل در مورد کالاهای اساسی هیچ تغییری نخواهد کرد و دیگر نیازی نیست مردم نگران گرانفروشی کالاهای اساسی باشند زیرا بر اساس آخرین تصمیم دولت بنا شده که تمام کالاهای اساسی با ارز دولتی در شبکه‌های منتخب توزیع ‌شوند. شبکه‌های منتخب شامل تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور (دولتی و خصوصی) و شرکت‌های تعاونی است .در واقع توزیع کالاها بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای چون اتکا، شهروند، رفاه، افق کوروش، هایپر و جانبو رخ خواهد داد.

هشدار به خریداران موبایل
فارس| اخیرا تخلف جدید جعل شناسه IMEI و کپی کردن شماره سریال گوشی روی دیگر گوشی‌ها در بازار موبایل گزارش شده که کمیته رجیستری با متخلفان اتمام حجت و اعلام کرده گوشی‌های متخلف قابل شناسایی‌اند و این تخلف حبس و جزای نقدی دارد. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که برخی افراد سودجو در بازارهای تلفن همراه مبادرت به جعل شناسه IMEI و کپی کردن آن بر روی دستگاه‌های دیگر کرده‌اند. توجه به این نکته ضروری است که هر دستگاه تلفن همراه با شناسه IMEI مشخص، دارای یک کد فعال‌سازی یک‌بار مصرف است که فقط برای فعال سازی همان گوشی قابل استفاده است. بنابراین، امکان فعال‌سازی سایر دستگاه‌ها با IMEI جعلی یکسان با یک کد فعال‌سازی وجود ندارد و این دستگاه‌ها پس از مدتی توسط سامانه همتا شناسایی و ارتباط آن با شبکه‌های اپراتوری قطع خواهد شد. همچنین مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از فروش دستگاه با شناسه IMEI جعلی، برعهده شخص فروشنده خواهد بود و حق شکایت از متخلفان برای سامانه همتا و شخص خریدار محفوظ است.

قیمت تخم مرغ تصاعدی شد
ایسنا| قیمت تخم‌مرغ طی هفته‌های گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرد و به شانه‌ای حدود ۲۰ هزار تومان در بازار تهران رسید. براساس آخرین آمار بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۲ مردادماه امسال هر شانه تخم‌مرغ به طور متوسط در سطح شهر ۱۷ هزار و ۶۴۱ تومان فروخته شده که نسبت به هفته قبل از آن 8درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۲۱.۶ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۶.۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. البته این قیمت اعلام شده از سوی بانک مرکزی میانگین قیمت این محصول پروتیینی در پایتخت است و در برخی از نقاط شهر تهران نیز هر شانه تخم‌مرغ از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است.


تعداد بازدید :  280