شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
قوانین جالب مالک و مستأجر در هلند و آلمان

- در هلند و همچنین آلمان، مستأجر تا هر زمان که بخواهد می‌تواند در خانه موردنظر با پرداخت اجاره بهای مشخص زندگی کند و صاحبخانه تا زمانی که مستأجر نخواهد، نمی‌تواند او را از خانه بیرون کند.
- موجر تنها در صورتی می‌تواند قرارداد را فسخ کند که بتواند ثابت کند که مستأجر چند ماه اجاره خانه را پرداخت نکرده است. حالت دیگر زمانی است که صاحبخانه بتواند ثابت کند قصد فروش خانه را دارد و یا اینکه خودش می‌خواهد در آن خانه ساکن شود.
- مبلغ سالانه اجاره با توجه به نرخی که دولت اعلام می‌کند می‌تواند افزایش پیدا کند. در هلند خانه‌های بزرگ و مجللی هستند که مستأجر آن ماهیانه مبلغ ناچیزی بابت اجاره‌اش پرداخت می‌کند. علت آن است که خانه مورد نظر 40 یا 50 سال است که در اجاره یک نفر است و طی این مدت بر اساس نرخ‌هایظ اعلام شده از سوی دولت اجاره آن افزایش یافته است.
- اگر مستأجر قصد داشته باشد به هر دلیلی زودتر از موعد خانه را تخلیه کند باید موجر را راضی کند وگرنه مجبور است کل اجاره خانه را تا پایان قرارداد پرداخت کند.
- مستأجر اگر بخواهد در زمان اتمام قراردادش خانه را تخلیه کند باید دو تا سه ماه زودتر به صاحبخانه اطلاع دهد تا به فکر یک مستأجر جدید باشد. اگر درست در زمان اتمام قرارداد به موجر اعلام کند که دیگر نمی‌خواهد در این خانه اقامت داشته باشد باید اجاره یک، دو و یا حتی تا سه ماه را به عنوان جریمه به صاحبخانه پرداخت کند!


تعداد بازدید :  426