شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
بررسی کتابخوان‌های الکترونیکی و مقایسه آنها با یکدیگر
کتاب‌هایی سبک‌تر از کتاب

یکی از رایج‌ترین سوالات خریداران تبلت و کتابخوان الکترونیکی همیشه این بوده که با توجه به نزدیک‌بودن قیمت این دو محصول به هم، خرید کدام یک انتخاب بهتری است؟
بهترین انتخاب همیشه وابسته به مصرف و انتظار شما از دستگاه‌تان است. اگر روزانه زمان زیادی مطالعه می‌کنید و نمایشگر LCD یا LED تبلت، موبایل و کامپیوتر چشمتان را خسته می‌کند و هدفتان بازی، دیدن فیلم و عکس و گوش‌کردن به موزیک نیست، کتابخوان‌های الکترونیکی ابزار مورد نیاز شما هستند. در کتابخوان الکترونیکی از نمایشگر E-Ink برای نمایش متن و تصویر استفاده می‌شود که با استفاده از جوهر تصویر را نمایش می‌دهند. با استفاده از این تکنولوژی نمایشگر دستگاه هیچ نوری تولید نمی‌کند و در نتیجه تصویری کاملا شبیه به کاغذ، بدون بازتاب نور و قابل مطالعه در نور مستقیم تولید می‌کند.

کتابخوان‌های الکترونیکی برای مطالعه طراحی شده‌اند
بدون بازتاب در نور مستقیم.
برخلاف نمایشگرهای پربازتاب تبلت‌ها و موبایل‌ها، نمایشگر E-Ink  به کاررفته در کتابخوان‌های الکترونیکی کاملا مثل کاغذ و بدون بازتاب دیده می‌شود.
ماهیانه شارژ کنید، نه روزانه
با کتابخوان‌های الکترونیکی لازم نیست همیشه کنار شارژرتان باشید. یک‌بار شارژ این دستگاه‌ها برای چندین هفته استفاده کافی‌ است.
سبک‌تر از کتاب چاپ‌شده است
کتابخوان‌های الکترونیکی از بیشتر کتاب‌های چاپ‌شده سبک‌تر هستند و نگهداشتن آنها با یک دست برای زمان‌های طولانی و مطالعه بسیار راحت است.
مثل کاغذ چاپ‌شده دیده می‌شوند
کتابخوان‌های الکترونیکی از جوهر برای نمایش تصویر استفاده می‌کنند و کتابخوان‌های آمازون کیندل حتی از فونت‌های ویژه طراحی‌شده برای این نوع نمایشگر بهره می‌برند تا تصویری کاملا مشابه کاغذ تولید کنند.
بدون حواس‌پرتی
کتابخوان‌های الکترونیکی صرفا برای مطالعه طراحی شده‌اند تا غرق در کتاب و مطالعه شوید. این دستگاه‌ها مثل موبایل و یا تبلت‌ها هنگام مطالعه حواس شما را با پیام‌های کوتاه، Notification  و یا ایمیل پرت نمی‌کنند.
مجموعه‌ای بزرگ از جدیدترین و قدیمی‌ترین کتاب‌ها
کتابخوان الکترونیکی، کتابخانه همراه شما.
با کتابخوان الکترونیکی همه کتاب‌هایی که دوست دارید را در حافظه کتابخوان خود نگه دارید و همیشه با خودتان داشته باشید.
فقط در چند ثانیه کتاب مورد نظرتان را دریافت کنید
با چند کلیک ساده کتابی که می‌خواهید را دانلود کنید و چند ثانیه بعد مطالعه آن را شروع کنید. کتاب‌های الکترونیکی از منابع مختلف در دسترس هستند و همه مدل‌های کتابخوان الکترونیکی به سیستم اتصال بی‌سیم WiFi مجهزند.
رایگان بخوانید‌!
آمازون و کوبو چند صد‌هزار کتاب را به صورت رایگان برای مطالعه در اختیار شما قرار می‌دهند که به سادگی قابل دانلود هستند. سرویس کتاب‌های الکترونیک آمازون با بیش از ۶۰۰‌هزار عنوان کتاب رایگان همیشه در دسترس شما است.
عنوان‌های محبوب شما با بهترین قیمت‌ها
سرویس Kindle Unlimited آمازون ۸۰۰‌هزار عنوان کتاب را فقط با پرداخت ماهیانه ۹/۹۹ دلار در اختیار شما قرار می‌دهد و البته ۳۰ روز نخست استفاده از این سرویس به صورت رایگان در اختیار شما است.
از آمازون کتاب بخرید
برای خرید از آمازون می‌توانید از کارت‌های هدیه استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت‌ها از چت آنلاین سایت استفاده کنید یا با ما تماس بگیرید.
کتاب‌های انحصاری آمازون
بیش از یک میلیون عنوان کتاب به صورت انحصاری در کتابخانه کیندل آمازون فروخته می‌شوند که شامل کتاب‌هایی از نویسنده‌های انحصاری کیندل یا عنوان‌های انحصاری کیندل هستند. کتاب‌های انحصاری از پرفروش‌ترین نویسنده‌های جهان مثل: Kurt Vonnegut, Ian Fleming, Oliver Pötzsch, و Arthur C. Clarke.
یک‌بار بخرید، همه‌جا بخوانید
با کامپیوتر، تبلت و موبایل‌تان به مطالعه ادامه دهید
بیشتر برندهای تولیدکننده کتابخوان الکترونیکی نرم‌افزارهایی را برای مطالعه کتاب‌های خریداری‌شده برای موبایل، تبلت و کامپیوتر ارایه می‌دهند تا بتوانید زمانی که کتابخوان‌تان را همراه ندارید به مطالعه با سایر دستگاه‌ها ادامه دهید. آمازون کیندل و کوبو سرویس‌های کلود برای هماهنگ‌کردن یادداشت‌ها، ‌های‌لایت‌ها و آخرین صفحه مطالعه‌شده هم دارند تا همیشه آخرین تغییرات و مطالعات خود را روی همه دستگاه‌ها به روز داشته باشید.

کتابخوان یا تبلت؟
از خود بپرسید که واقعا از این دستگاه چه خواسته‌هایی دارید؟ آیا فقط می‌خواهید با آن کتاب بخوانید یا به دنبال وسیله‌ای هستید که بتوانید از آن برای جست‌وجو در وب، گوش‌کردن به موسیقی، انجام بازی و... نیز استفاده کنید؟ اگر کتاب‌خواندن تنها خواسته شما است، احتمالا یک کتابخوان با قیمتی حدود 411 تا 981 دلار انتخاب مناسبی برای شما است، اما اگر ویژگی‌های دیگر این ابزار هم برای شما مهم است، خرید یک تبلت انتخاب بهتری برای برآورده‌کردن خواسته‌هایتان خواهد بود که قیمت آن حداقل 005 دلار است.
آی‌پد فراتر از یک کتابخوان
تنها مزیت نمایشگرهای کتابخوان‌ها این است که نسبت به نمایشگرهای LCD طبیعی‌تر هستند؛ به عبارتی دیگر این نمایشگرها درست شبیه کاغذ هستند و این ویژگی زمانی محسوس می‌شود که بخواهید برای مدت طولانی با کتابخوان کار کنید.
نمایشگرهای E ink فاقد نور زمینه هستند در حالی‌ که نمایشگر ‌آی‌پد برای نمایان ساختن تصاویر و متون نیاز به زمینه دارد. برای خواندن کتابخوان نیاز به منبع نور خارجی است که این ویژگی موجب کاهش مصرف انرژی در کتابخوان‌ها می‌شود. به ‌طور کلی مصرف باتری در کتابخوان‌ها بسیار کمتر از ‌آی‌پد است؛ به ‌طوری که حتی تا 2 هفته می‌تواند شارژ را در خود نگه دارد در حالی که‌ آی‌پد گرسنه انرژی است و در طول یک روز اکثر انرژی خود را از دست می‌دهد. با این حال‌ آی‌‎پد نسبت به تبلت‌های دیگر از مصرف توان کمتری برخوردار است. شما با خرید یک Ipad می‌توانید علاوه بر اینکه از آن به‌عنوان یک سیستم پخش فایل‌های صوتی استفاده کنید، سری به دنیای اینترنت بزنید یا حتی صندوق پست الکترونیک خود را بررسی کنید و از آن به‌ عنوان یک کتابخوان هم استفاده کنید. در حقیقت Ipad ترکیبی از یک کتابخوان و یک کامپیوتر شخصی است. اگر چه صفحه رنگی این کتابخوان سبب شده است که Ipad به‌عنوان سیستم مناسبی برای مطالعه کتاب‌های عکسدار رنگی مورد توجه دانشجویان قرار گیرد، اما اگر بخواهید برای طولانی‌مدت از یک کتابخوان استفاده کنید، بهتر است کتابخوان‌هایی نظیر کیندل را انتخاب کنید که نور صفحه نمایشگر آن از پشت تابیده نشده و در نتیجه موجب آزار چشم‌ها نخواهد شد. کتابخوان Ipad به حجم گوناگونی از کتاب‌ها دسترسی دارد، به عبارت دیگر Ipad علاوه بر استفاده از کتابخانه دیجیتال اپل می‌تواند از اطلاعات وب‌سایت‌های مختلف استفاده کند.


تعداد بازدید :  174