شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
گلکسی نوت ۹ رونمایی شد و از اوایل شهریور وارد بازار می‌شود
مرزهای سرعت شکسته شد

مدت‌هاست که منتظر رسیدن ۱۸ مرداد بودیم تا ببینیم سامسونگ در گلکسی نوت ۹ چه اتفاقاتی را رقم زده است. دی‌جی‌کو، مدیرعامل سامسونگ ابتدای مراسم معرفی گلکسی نوت ۹ اعلام کرد اسمارت‌فونی ساخته است که مرزهای سرعت و کارایی را شکسته و هیچ‌گاه شما را ناامید نخواهد کرد.
او گلکسی نوت ۹ را گوشی‌ای معرفی کرد که هر وقت و هر کجا نیاز داشته باشید، در خدمت شماست.طراحی نوت ۹ به‌طور کامل مشابه گلکسی نوت ۸ است و از فریم‌های فلزی سود می‌برد، در اندازه و ضخامت نیز تفاوتی میان این دو گوشی نیست. صفحه‌نمایش نوت ۹ اندازه‌ای ۶.۴ اینچی دارد تا برای ویدیو و بازی مناسب باشد. سامسونگ می‌گوید دیگر دوران گوشی‌های ۵.۳ اینچی به سر آمده است. این نمایشگر از نوع امولد +Quad HD  است.
اتفاق ویژه سامسونگ در مراسم رونمایی نوت ۹، خبر عرضه بازی فورتنایت برای این گوشی و گلکسی اس ۹ سامسونگ بود. سامسونگ مدعی است پردازنده قدرتمند این گوشی می‌تواند هر بازی قدرتمندی را روی موبایل اجرا کند. برای لذت بردن بیشتر از بازی با گلکسی نوت ۹، بلندگوهای استریو AKG استفاده شده است.
نوت ۹ در ظرفیت ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود تا کاربران براساس نیازهای خود یک مدل را انتخاب کنند. اگر روی مدل ۵۱۲ گیگابایتی نوت ۹ یک کارت حافظه ۵۱۲گیگابایتی هم نصب کنید، نخستین گوشی دنیا با ظرفیت یک‌ ترابایت خلق می‌شود.
دوربین اصلی نوت ۹ هم دوگانه و بر پایه دوربین گلکسی اس ۹ است که البته با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پرچمدار جدید سامسونگ بهبود داده شده است. مثلا اگر در قاب دوربین سوژه‌هایی یافت شود که مشکل دارند، مانند چشم‌های بسته به کاربر گزارش خواهد داد.این دوربین شامل دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5 یا f/2.4  است. هر دو لنز دارای تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال هستند.
سامسونگ روی باتری این گوشی کار کرده و یکی از اهداف بزرگ آن بوده است. باتری نوت ۹ بزرگتر از نوت ۸ و ۴‌هزار میلی آمپر ساعتی است. قلم S Pen جدید این فبلت نیز به فناوری بلوتوث مجهز شده است تا به نوعی کنترل از راه دور گلکسی نوت ۹ هم باشد. کاربران با این قلم می‌توانند تصاویر سلفی بگیرند یا ویدیو پخش کنند، بدون این‌که سراغ گوشی بروند.
قلم S Pen نیازی به شارژ ندارد و همانند رسم هر ساله، حساسیت نوک آن افزایش یافته است و بهبودهایی دارد تا تجربه کاربری بهتری به کاربران بدهد.
قیمت مدل پایه با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۹۹۹دلار خواهد بود، ولی مدل ۵۱۲ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت ۱۲۵۰ دلار قیمت دارد. پیش‌ثبت‌نام این گوشی از ۱۰ آگوست آغاز شده و ۲۴ اگوست به‌طور رسمی وارد بازار می‌شود و باید منتظر بمانیم تا قیمت آن را در بازار ایران مشاهده کنیم که قطعا نجومی خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  232