شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
ایمان الوندی، داوطلب موفق ‌جمعیت هلال‌احمر:
من بلدَم چطور جوانی کنم!
گفت‌وگوی «شهروند» با مدیر جوان بیمارستان تخصصي و فوق تخصصي کیش که با خود قرار گذاشته تا با چالش‌های پیش‌ روی زندگی بجنگد!

هدیه‌الزهرا خوشنویس|  جوان است، مثل بیست‌میلیون جوان‌ دیگر کشور که آمار و ارقام‌ می‌گویند. در مورد ایمان‌ الوندی، مدير پرستار بیمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش که به قول خودش بلد است چطور جوانی کند، حرف می‌زنم؛ متولد ‌سال 1362 در تهران.  از ‌سال 1372 برای زندگی به جزیره کیش رفت، دوران دانش‌آموزی را در آنجا گذراند. مدرک کاردانی بیهوشی، کارشناسی پرستاری از تبریز و همچنین مدرک کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی از دانشگاه کرمان دارد و در حال حاضر در دانشگاه تهران در مقطع دکترای اپیدمیولوژی اشتغال به تحصیل دارد. دوستانش می‌گویند کارش را دوست دارد و با انگیزه بی‌وقفه فعالیت می‌کند. به طور قابل لمس خدمات پرستاري در بیمارستان تخصصي و فوق تخصصي کیش در زمان مدیریت او ارتقا و بهبود كيفيت داشته است. همین تلاش‌ها باعث شده پرستار جوان مورد تقدیر سازمان نظام پرستاری کل کشور قرار گیرد. در مورد ایمان الوندی باید گفت او از معدود افرادی است که در 30 سالگی توانسته مدیر بخش پرستاری شود. ارتقا و موفقیت یک روی سکه زندگی ایمان الوندی است، ایمان در میان اهالی جمعیت هلال‌احمر به داوطلب پروپاقرص شهره است.  به همین دلایل «شهروند»  با این مدیر جوان و داوطلب فعال به گفت‌وگو نشست.
 «یک جوان موفق» برای دستیابی به این لقب چه تلاش‌ها و سختی‌هایی را
 سپری کردید؟
این یک گزاره ساده است، هر کشوری که به قشر جوان اعتماد کند و عرصه را به جوانان بدهد، متحول می‌شود. شاید برایتان جالب باشد، چند وقت پیش عکسی در فضای مجازی منتشر شد که قدرت اقتصادی و توان کشور، مدیران و مسئولان کشورهای چین و آمریکا را مقایسه می‌کرد که چه تغییراتی در دنیا به وجود می‌آورند. زمانی که آمریکا در حال رشد بود از مدیران جوان استفاده می‌کرد در حالی که چین در همان مقطع زمانی از مدیران سن‌بالاتر استفاده می‌کرد. در ادامه عکس دیگری مربوط به مقاطع زمانی بعدی وجود داشت که مدیران چینی جوان بودند و آمریکایی‌ها
بسیار پیر.
 به عنوان یک جوان، فکر می‌کنی در این دوره جوانان ما با چه چالش‌هایی
 روبه‌رو هستند؟
با توجه به شرایط خاص کشور ما، هرم سنی موجود در آن باعث چالش‌های زیادی شده است. به‌زودی مشکلاتی مثل تورم، بیکاری، بی‌آبی و غیره می‌تواند موجب مشکلات اساسی برای کشور ما شود. باید به جوانان اعتماد کرد و این هم خود یک معضل است. بزرگترین ظرفیت هر کشور منابع انسانی، جوانان و مردمش هستند. بحران‌هایی مانند گرایش به مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی به خاطر بی‌توجهی به همین ظرفیت است. باید به جوان‌ها اعتماد کرد، متاسفانه در چند ‌سال اخیر دیده شده به جوان‌ها
آن گونه که باید بها داده نمی‌شود.
 در مورد فعالیت‌تان در بیمارستان کیش توضیح دهید؛ چه طور شد که ایمان الوندی ملقب شد به یک مدیرموفق؟
5‌ سال است که در بیمارستان کیش به ‌عنوان مدیر فعالیت می‌کنم. بزرگترین انگیزه و اعتقادم این است که اگر بتوانیم یک بنده خدا را شاد کنیم یعنی خدا را شاد کرده‌ایم. خدا آدم‌هایی که بنده‌هایش را شاد می‌کنند، خیلی دوست دارد. معمولا همه مردم به دلیل درد، ناراحتی و مشکلاتی که دارند به بیمارستان کیش مراجعه می‌کنند و کسی در شرایط طبیعی به یک مرکز درمانی مراجعه نمی‌کند. اگر بتوانم در سیستم خودم فعالیت را طوری تنظیم کنم که بشود خدمات به مردم بدهند و باعث رضایت مردم شوند، بیمارستان و شهر من پیشرفت می‌کند. شهری که خودش ویترین ایران است و می‌تواند با ارایه کارکرد قوی تصویر مناسبی از کشور من ارایه دهد. همین انگیزه‌ای شده که بتوانم کار بکنم و برندشدن بیمارستان کیش و حرکت رو به جلوی این مرکز درمانی قطعا می‌تواند خدمت بزرگی به جامعه پزشکی و درمانی کشور کند.
  تا چه اندازه با فعالیت‌های هلال‌احمر آشنایی دارید؟
از دوران دانشجویی با کانون جوانان هلال‌احمر در دانشگاه آشنا شدم و در فعالیت‌های این نهاد در کنار سایر دوستانم شرکت می‌کردم.
 کدام ویژگی از هلال‌احمر همیشه در ذهن شما پررنگ است؟
به فعالیت‌های عام‌المنفعه هلال‌احمر و به طرح کاروان‌های نیکوکاری این جمعیت بشردوست علاقه زیادی دارم.
 در پایان نکته خاصی اگر باقی مانده است، بفرمایید؟
کشور ایران بسیار به جوانگرایی نیاز دارد، حرف خاصی ندارم، فقط به جوانی و جوانان بها بدهیم و بهانه نیاوریم، همین.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 0 موافق
احسنت. پیروز و موفق باشید جناب الوندی

تعداد بازدید :  338