شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

5 تن تولید سالانه طلا در ایران

در حال حاضر سالانه در دنیا ۳۲۰۰ تن طلا استخراج می‌شود و ۱۲۱ کشور در امر استخراج طلا مشارکت دارند که چین با ۴۴۰تن، بزرگترین تولیدکننده به شمار می‌رود و ایران با تولید سالانه بیش از 5 تن در رتبه ۴۳ جهان قرار دارد. بهروز برنا، عضو هیأت‌مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وجود حداقل ۱۶ محدوده طلایی در کشور گفت: بیش از ‌هزار محدوده امیدبخش برای طلا توسط سازمان زمین‌شناسی کشف شده که از این‌ هزار محدوده، در زمینه ۱۰۰ محدوده کار اکتشافی انجام شده است. برنا در توضیح وضع فعلی ذخایر طلا در کشور گفت: اکنون ۲۴ معدن طلای فعال در کشور داریم که ذخایر قطعی آنها ۲۵۰ تن و ذخایر احتمالی‌شان ۳۴۰ تن است که به‌زودی به استخراج 8 تن طلا در‌ سال نزدیک می‌شوند.

500 سرباز به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌روند

محمد صاحبکار خراسانی، مدیرکل امور ارزیابی و صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه 500 نفر برای انجام دوره نظام وظیفه به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی می‌شوند، گفت:   علاوه بر آن 2‌هزار نفر براساس تقاضای شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام دوره نظام وظیفه معرفی می‌شوند. وی یکی از تسهیلات ارایه‌شده برای افراد کلیدی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی نخبگان فناور عنوان کرد و یادآور شد: این تسهیلات با عنوان «پروژه جایگزین خدمت» بوده است که طی سال‌های قبل برای شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی می‌شده است. به گفته او، این خدمت به‌زودی فعال می‌شود و با تایید مقام معظم رهبری در فاز نخست 2‌هزار نفر مشمول این تسهیلات می‌شوند. صاحبکار همچنین تاکید کرد:   طرح انجام نظام وظیفه در شرکت‌های دانش‌بنیان که مشمول 500 نفر می‌شود، درحال حاضر فعال شده است.

23 درصد کاهش تولید خودرو در تیرماه

بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو نشان می‌دهد که در تیرماه امسال تولید انواع خودروهای سواری به‌طور میانگین ۲۳‌درصد کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع سواری از ۱۲۰‌هزار و ۵۹۹ دستگاه در تیر ماه ‌سال گذشته به ۹۲‌هزار و ۹۱۲ دستگاه رسید. تیر ماه امسال تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران‌خودرو نزولی بوده و از ۵۹‌هزار و ۹۳۱ دستگاه در تیرماه ۱۳۹۶ به ۳۸‌هزار و ۴۹۶ دستگاه کاهش یافت. تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز کاهش یافته و از ۵۱‌هزار و ۵۵۸ دستگاه در تیر ماه ‌سال گذشته به ۴۰‌هزار و ۲۸۴ دستگاه رسید.

 

 


تعداد بازدید :  195