شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

کمبود لوازم خانگی برای فروش
ایسنا| افزایش قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی و احتکار و اختفای کالا در این بخش، باعث شده که در این بازار کالایی برای فروش وجود نداشته باشد. این موضوع را محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرده و گفته است: «فروشندگان کالایی ندارند که بفروشند، فروش کالای ویترین هم که وجهه خوبی ندارد. این درحالی است که واردات هم ممنوع شده است و تولیدکنندگان به تعهد خود عمل نکرده و تولید را کم کرده‌اند. به‌عنوان مثال، ماشین ظرفشویی و کولرگازی در میان لوازم خانگی به دلیل داشتن تکنولوژی خاص امکان تولید ندارد و هم‌اکنون با ممنوع‌شدن واردات آنها مشکلاتی در بازار این نوع لوازم خانگی به وجود آمده است. هیچ فروشنده‌ای اگر کالا داشته باشد، اقدام به احتکار و نفروختن نمی‌کند. همان‌طور که تاکنون شاهد بوده‌ایم انبارهای کشف‌شده هیچ‌کدام به فروشندگان اختصاص نداشته است و همگی تولیدکننده یا واردکننده بوده‌اند.

مرغ 10‌هزار تومان را رد کرد
مهر| رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش جزیی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: «قیمت مرغ گرم در مراکز خرده‌فروشی دیروز یکشنبه به ۱۰‌هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. قیمت هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده‌فروشی درِ کشتارگاه ۹۶۰۰ تومان و توزیع آن در واحدهای صنفی نیز ۹۷۵۰  تومان است. همچنین قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال  ۹۹۰۰ تومان و نرخ عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۹هزار تومان است.» این درحالی است که قیمت‌های اعلام‌شده نرخ استعلامی است و مرغ‌‌فروشی‌ها می‌توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب ۱۰‌درصد سود اقدام به فروش کنند.

افزایش 32 تا 37‌درصدی لبنیات
ایلنا| رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور درباره افزایش قیمت لبنیات می‌گوید: «افزایش 9‌درصدی قیمت شیرخام صرفه تولیدی برای دامداران ندارد. قیمت که مدنظر انجمن دامداران و وزارت جهاد کشاورزی 1750 تومان بود اما ستاد تنظیم بازار متاسفانه 1570 تومان اعلام کرد که این مسأله ادامه فعالیت دامداران را با مشکل مواجه می‌کند. مقدسی می‌گوید: «درحالی که به دامداران تنها اجازه افزایش 9‌درصدی قیمت شیر را دادند اما صنایع لبنی قیمت فرآورده‌های خود را 32 تا 37‌درصد افزایش دادند. در بحث قیمت‌گذاری‌ها، صنایع هم تحت‌فشار هستند و شرایط سختی دارند اما افزایش 9‌درصدی قیمت شیرخام صرفه تولیدی برای دامداران ندارد.»


تعداد بازدید :  200