شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
کمپین «فرزندت کجاست؟» در انتظار همراهی مسئولان
ظریف، آشنا و صالحی چراغ اول را روشن کردند

ازدواج جنجالی و پرهزینه پسر سفیر ایران در دانمارک، پخش صحبت‌های مهدی مظاهری، پسر طهماسب مظاهری، درباره میزان درآمدش، فیلم‌های جنجالی ساشا سبحانی، فرزند «احمد سبحانی» سفیر سال‌های قبل ایران در مکزیک و ونزوئلا و خبرهای سال‌های دور و نزدیک درباره حضور آقازاده‌ها و فرزند مسئولان در خارج از کشور و درآمدهای نجومی آنها عاملی شده تا کمپینی با عنوان «فرزندت کجاست؟» در فضای مجازی شکل بگیرد و تعداد بسیار زیادی از مردم نسبت به حضور این افراد در خارج از کشور و شغلشان واکنش نشان دهند؛ واکنش‌هایی که حالا مدتی است شدت گرفته است. این اتفاق در حالی است که سال گذشته «اکبر ولی‌زاده» استادیار دانشگاه تهران، از آمار تحصیل 4 هزار تن از فرزندان مسئولان در انگلستان خبر داده بود و پیش از گفته او و در سال 92 هم آمارهایی مبنی بر بازنگشتن ۳هزار آقازاده دانشجو از خارج از کشور مطرح بود.
ما ساکنان ایران
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» اعلام کرد که سه فرزند (دو پسر و یک دختر) دارد و درباره رشته تحصیلی و فعالیت‌های آنها توضیح داد. او با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» نوشت: «دو پسر و یک دختر دارم؛ پسر اول فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه‌های پژوهشی به‌صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را در دبستان دولتی گذرانده است.»
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم این کمپین را نادیده نگرفت و به آن پیوست. او نوشت بعد از خاتمه ماموریتش در سازمان ملل متحد، فرزندانش هم تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده‌هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند. «پسرم لیسانس برق و فوق‌لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد.»  
او درباره شغل دخترش هم نوشت: «دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم
فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به‌طور پاره‌وقت در دانشگاه فعالیت دارد.»
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، سومین کسی بود که در حساب توییتری‌اش از شغل فرزندانش نوشت: «دو پسر دارم. اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل‌ونقل امیرکبیر؛ عقد کرده و به‌دنبال ادامه تحصیل است. دومی کلاس یازدهم ریاضی است.»
این هشتگ تاکنون توانسته تنها سه نفر از مسئولان را با خود همراه کند و البته باید منتظر ماند و دید دیگر کدام یک از مسئولان به این کمپین می‌پیوندند و از شغل و محل زندگی فرزندانشان می‌گویند. آن هم در شرایطی که شایعات زیادی در خصوص آمار و ارقام  زندگی آقازاده‌ها و فرزندان مسئولان در خارج از کشور وجود دارد.  

 


تعداد بازدید :  264