شماره ۱۴۷۴ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
آمادگی برای اجرای کنسرت رایگان در بندرعباس بعد از تهران
رضا صادقی به کنار دریا می‌رود

نیره خادمی | بعد از تهران، ظاهرا نوبت به بندرعباس رسیده است تا این‌بار مردم آن شاهد گپ‌وگفت درباره کنسرت رایگان باشند، آن هم کنار دریای جنوب. رضا صادقی که قبلا هم برای کنسرت رایگان خیابانی در تهران اعلام آمادگی کرده بود، دیروز هم گفت که اگر مسئولان استان هرمزگان و شهرداری و فرمانداری بندرعباس حمایت کنند، کنار دریا کنسرت رایگان برگزار خواهد کرد. حرف‌های او البته با استقبال مسئولان شهری بندرعباس هم روبه‌رو شد. کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس که رئیس انجمن موسیقی هرمزگان هم هست، دیروز در گفت‌وگو با «شهروند» از اعلام آمادگی مدیریت شهری و مسئولان استانی برای برگزاری این کنسرت خبر داد. او گفت که برخلاف تهران تاکنون بارها در بندرعباس کنسرت رایگان خیابانی برگزار شده است که متولی آن ارشاد یا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بوده است: «اگر همایون شجریان نخستین بار برای کنسرت رایگان اعلام آمادگی کرده است و همه دستگاه‌ها دچار دستپاچگی در تهران شده‌اند، اما در بندرعباس اینطور نیست و برنامه‌ای اینچنینی برای ما عادی است. آمادگی داریم تدبیری اندیشیده شود تا این کنسرت در زمان مناسب برگزار شود، چون برنامه‌های اینچنینی در این منطقه در نیمه دوم‌ سال راحت‌تر برگزار می‌شود.» جهانبخش از رضا صادقی هم تشکر کرد که پیشنهاد  برگزاری کنسرت رایگان را داده است: «مطمئنا مجموعه شهری و دستگاه‌های انتظامی که تا الان برای اجرای برنامه‌های اینچنینی همکاری کرده‌اند، از این به بعد هم به همکاری ادامه خواهند داد تا این رویداد رقم بخورد. خوشبختانه تا به حال هیچ کنسرتی در بندرعباس لغو نشده است، بنابراین  از این بابت نگران نیستیم.» عضو شورای شهر بندرعباس درباره اجرای کنسرت رایگان در کنار دریا هم گفت: «بیشتر جشن‌ها و برنامه‌های اینچنینی در بندرعباس در محدوده بوستان غدیر که به نام زیر پرچم  معروف است، برگزار می‌شود. رضا صادقی که خود برای کنسرت داوطلب است، می‌ماند تجهیزات و تبلیغات که با همکاری مسئولان تامین خواهد شد.» او معتقد است دستگاه‌های انتظامی و امنیتی هرمزگان در این زمینه کاربلد هستند: «نه‌تنها از رضا صادقی که از هر خواننده‌ای که برای کنسرت رایگان پیشنهاد بدهد، استقبال می‌کنیم، چون ما معتقدیم در این شرایط سخت اقتصادی، موسیقی به ایجاد شور و نشاط و افزایش امید در میان مردم کمک خواهد کرد.» در هر حال این عضو شورای شهر امیدواری زیادی برای اجرای برنامه رضا صادقی داشت تا این خواننده جنوبی، بالاخره به آرزوی دیرینه خود یعنی اجرای کنسرت رایگان برای مردم هرمزگان برسد، آن‌هم در شرایطی که در روزهای گذشته شایعه شد او قصد مهاجرت از ایران را دارد.
استاندار هرمزگان: حمایت می‌کنیم
فریدون همتی، استاندار هرمزگان هم البته در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت از برگزاری کنسرت رایگان کنار دریا استقبال کرد و گفت: «مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی و هنری در این استان داریم که کنسرت هم یکی از آنها است، بنابراین در برنامه‌هایمان از هر کدام از خوانندگان کشورمان که مجوز قانونی فعالیت دارند حمایت می کنیم و درخواستشان را برای بررسی به ارشاد می دهیم تا نظم و امنیت را بتوانیم برقرار کنیم و به آنها اجازه برگزاری بدهیم.»
شهرام ناظری استادیوم آزادی را برای کنسرت تهران پیشنهاد کرد
 پیش از این ایده اجرای کنسرت رایگان از سوی همایون شجریان در هفته‌های گذشته سروصدای زیادی در تهران ایجاد کرد و بعد هم خوانندگان زیادی ازجمله فرزاد فرزین، سیروان خسروی، حسین زمان و حتی حمید هیراد گفته‌اند حاضرند کنسرت رایگان خیابانی برگزار کنند. حالا هم جز رضا صادقی که گفته است برای مردم هم‌استانی خود کنسرت رایگان برگزار می‌کند، شهرام ناظری نیز دیروز به جمع این خوانندگان پیوست: «استادیوم صد‌هزار نفری آزادی را در اختیار ما بگذارند تا با همراهی گروه‌های موسیقی دیگر، شب‌های متعددی به شکل رایگان برای مردم کنسرت برگزار کنیم.» حالا تمامی این پیشنهادها از سوی شورای شهر و شهرداری تهران، وزارت ارشاد و خانه موسیقی مورد استقبال قرار گرفته است، اما هنوز خبری از موافقت مسئولان انتظامی و شورای تامین نیست. در هفته‌های گذشته حتی مسئولان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با همایون شجریان جلسه‌ای گذاشتند تا درباره زمان و چگونگی آن تصمیم‌گیری شود.


تعداد بازدید :  684