شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
عملکرد کاروان سلامت هلال‌احمر استان مرکزی
خدمت رسانی به 2700 نفر در سیب و سوران

جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی به بیش از دو‌ هزار و ۷٠٠ نفر در شهرستان سیب و سوران استان سیستان‌وبلوچستان ارایه خدمت  داشته است. کاروان سلامت تیم جمعیت هلال‌احمر این استان عصر روز 12 مرداد ماه در شهرستان سیب و سوران استان سیستان‌وبلوچستان استقرار پیدا کرد. صبح روز سیزدهم با حضور تیم اعزامی از استان مرکزی در فرمانداری شهرستان سیب و سوران جلسه‌ای با حضور فرماندار، امام‌جمعه شهرستان، بخشداران دو بخش مرکزی و هیدوچ، رئیس شبکه بهداشت شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر هیدوچ، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیب و سوران برگزار شد. با ارایه گزارش از وضع معیشتی و اقتصادی مردم و همین‌طور وضع جغرافیایی منطقه قرار بر این شد که کاروان سلامت استان مرکزی ابتدا در بخش هیدوچ و سپس در بخش مرکزی ارایه خدمت کند. بعدازظهر روز سیزدهم کاروان سلامت استان مرکزی در بخش هیدوچ مستقر شد و درنهایت از صبح روز چهاردهم ارایه خدمات ازجمله ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب عمومی، متخصص داخلی، متخصص طب فیزیکی، بینایی‌سنجی، جراح دندانپزشک و دو نفر ماما، یک نفر روانشناس و یک نفر کارشناس ارشد بهداشت محیط آغاز شد.
خدمات ویژه‌ای که به مردم سیستان ارایه شد
ویزیت رایگان 1913 نفر از بیماران به همراه تحویل داروی رایگان به مبلغ 400‌میلیون ریال و ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به 868 نفر.
علاوه بر ویزیت رایگان و تحویل داروی رایگان، از بین بیمارانی که مورد بینایی‌سنجی قرار گرفته‌اند، تعداد 200 عدد عینک به ارزش ریالی 400‌میلیون ریال در آینده نزدیک ساخته و برای تحویل رایگان به نیازمندان تحویل جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیب و سوران داده می‌شود.
 به مناسبت عید سعید قربان کارت هدیه به مبلغ 150‌میلیون ریال توسط  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان مرکزی به نیازمندان روستاهای بخش هیدوچ و مرکزی اهدا شد.
 توزیع لوازم‌التحریر به مبلغ 35‌میلیون ریال بین دانش‌آموزان نیازمند روستاهای بخش هیدوچ و مرکزی.
 برگزاری مسابقه فوتبال بین 4 تیم از کودکان بخش هیدوچ.
حضور اعضای تیم فرهنگی شامل 3 نفر از روحانیون داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی و برپایی بازی‌های شاد و کودکانه و اهدای جوایز به آنان.
حضور کاروان سلامت در روستاهای منطقه حتی تا پاسی از شب برای ارایه خدمات درمانی و فرهنگی ازجمله روستاهای کروچی پایین، کروچی بالا، هیدوچ پایین، کناری، کتوئی، ریگ جهی، سبز گز.
 دیدار با مولوی (امام جمعه) شهرستان سیب و سوران و بخش هیدوچ.
 ازسایر اقدامات فرهنگی کاروان می‌توان به دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی و شرکت در جشن ازدواج یکی از اهالی روستای بخش هیدوچ به دعوت بانی مراسم  اشاره کرد.


تعداد بازدید :  369