شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
مرد بیکار بغدادی افسر نفوذی در میان داعشی‌ها بود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به ذکر داستان افسر اطلاعاتی عراق که به دل داعش نفوذ کرده و بسیاری از حملات انتحاری آنها را خنثی کرد، پرداخته است. ابوالعلی بصری، مدیرکل سازمان اطلاعات و مبارزه با موادمخدر عراق به این روزنامه گفت: سروان حارث السودانی، افسر اطلاعاتی ۳۶ساله عراق با نفوذ به دل داعش علاوه بر کشتن تعدادی از فرماندهان این گروه تروریستی در موصل ۳۰ حمله‌ برنامه‌ریزی شده و ۱۳ حمله‌  انتحاری را خنثی کرده است.
به گفته مسئولان اطلاعاتی عراق، شاید سودانی بزرگترین افسر اطلاعاتی عراق و حتی جهان باشد که توانسته‌اند به قلب داعش نفوذ کنند. سودانی به خوبی به گویش محلی مسلط بود اما برای اینکه خیلی زود توسط نیروهای تندرو شناسایی نشود، مجبور شد تا تلاش زیادی را برای مطالعه قرآن انجام دهد.
حالا او به نام ابوصهیب، یک مرد بیکار در یکی از محله‌های بغداد شناخته می‌شد. ماموریت او نفوذ به یک لانه‌ داعش در الطارمیه بود که ده‌ها انتحاری از آن‌جا عازم پایتخت می‌شدند. تنها چند هفته بعد، السودانی به‌عنوان یک مقام ارشد تدارکاتی داعش برای بمب‌گذاری در پایتخت منصوب شد و همین امر این امکان را به سازمان صقور داد تا ده‌ها عملیات انتحاری را خنثی و عاملان آن را دستگیر کند. علیرغم این مشکلات و خطرهای بزرگی که در انتظار سودانی بود، اما وی نپذیرفت که به ماموریتش پایان دهد و در نتیجه تلاش‌های او دست‌کم هفت تن از فرماندهان داعش در جریان حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش به هلاکت رسیدند.

 


تعداد بازدید :  137