شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
نهنگ مادر، اشک دوستداران طبیعت را درآورد

نهنگ ماده‌ای که 17 روز تمام فرزند مرده‌اش را با خود به همه جا می‌برد و حاضر نبود از آن جدا شود، سرانجام روز گذشته به عزاداری‌اش پایان داد و فرزندش را در اعماق اقیانوس رها کرد.
این نهنگ بعد از اینکه بچه‌اش را نیم ساعت بعد از به دنیا آمدن از دست داد، به مدت 17 روز نوزادش را در آب هل می‌داد و اجازه نمی‌داند جسد بچه‌اش در اعماق آب فرو رود. این رفتار نهنگ توجه بسیاری از فعالان محیط زیست، زیست‌شناسان و حامیان حیوانات را به خود جلب کرده بود. حتی برخی از فعالان محیط ‌زیست برای این نهنگ وب‌سایتی طراحی کردند و اعلام کردند که اگر این نهنگ به همین کار خود ادامه دهد، نمی‌تواند شکار کرده و تغذیه کند؛ بنابراین سلامتی‌اش به خطر می‌افتد. برخی از زیست‌شناسان نیز اعلام کرده بودند به دنبال اجرایی‌کردن طرحی برای جداسازی این نهنگ از جسد بچه‌اش هستند. برخی از گروه‌های حامی حقوق حیوانات نیز از مردم خواستند برای این نهنگ دعا کنند.
روز گذشته اما این نهنگ بیست ساله به عزاداری‌‌اش پایان داد و جسد بچه‌اش را رها کرد. دانشمندانی که این نهنگ را زیر نظر داشته‌اند، اعلام کردند که این نهنگ در حال حاضر در سلامتی کامل به سر می‌برد. دانشمندان گفته‌اند که این نهنگ را به همراه دیگر نهنگ‌ها مشاهده کرده‌اند که در حال شکار بوده است. به این ترتیب عزاداری این نهنگ که موجب شد او‌ هزار مایل را به همراه جسد بچه‌اش طی کند، به پایان رسید.


تعداد بازدید :  348