شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

4 درصد افزایش مستأجرها در 5‌ سال

آمار مستأجرها از ۲۶.۶‌درصد در ‌سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷‌درصد در ‌سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است؛ به این ترتیب تعداد مستأجران 4‌درصد افزایش پیدا کرده است. طبق آمار بانک مرکزی در تیر ماه ۱۳۹۷ رشد قیمت خرید و فروش مسکن شهر تهران ۵۴.۲‌درصد به ثبت رسیده؛ در حالی ‌که افزایش اجاره‌بها ۱۳.۶‌درصد اعلام شده است. بنابراین فاصله  ۴۰.۶‌درصدی بین این دو شاخص وجود دارد. علت اصلی این موضوع به نبود توان مستأجران برمی‌گردد.

40 درصد نرخ بیکاری زنان و دانش‌آموخته‌ها

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار نرخ بیکاری زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بیش از ۴۰‌درصد عنوان کرد و گفت:   اگر ساختار اقتصاد کشور متحول شود، ظرفیت‌های بازار کار افزایش و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.حاج اسماعیلی درباره دلیل متناسب‌نبودن رشته‌های دانشگاهی و نیاز بازار کار گفت: افزایش نرخ بیکاری و پایین‌بودن بهره‌وری دو عاملی است که موجب شده افراد متناسب با بازار کار کشور تربیت نشوند و تحصیلات دانشگاهی نیز منطبق با بازار کار کشور نباشد.

6 ریال قیمت یک لیتر آب گوارای سد لار!

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: کمیاب‌ترین و بی‌بهاترین کالا درکشور ما آب است. بختیاری در این زمینه  ادامه داد: یک بطری آب نیم‌لیتری را در تهران با قیمت ۱۰۰۰ تومان تهیه می‌کنند و این در حالی است آبی که از سد لار در تصفیه‌خانه پنجم تهران تصفیه می‌شود و از باکیفیت‌ترین آب‌های جهان است، لیتری 6 ریال به مشترکان تحویل داده می‌شود.


تعداد بازدید :  340