شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

میوه همچنان بر مدار گرانی
ایلنا| سرمازدگی اواخر فروردین تمام سردرختی‌ها را سوزاند و باغداران را بی‌محصول گذاشته و به همین دلیل بازار با کمبود مواجه است و کاهش قیمت نخواهد داشت. همین مسائل باعث شده همچنان میوه‌های تابستانی قیمت‌های گرانی را تجربه کنند. حسن صابری رئیس اتحادیه صنف بارفروشان درخصوص قیمت میوه و کمبود آن در بازار می‌گوید: «قیمت میوه‌ها از اول فصل تابستان تا به‌حال تغییر زیادی نداشته اما به خاطر عرضه کم به بازار قیمت‌ها بالاست. امیدواریم با ورود بار پاییزه و بخش‌های دوباره کاشت مانند هندوانه، انگور، خربزه و صیفی‌جات قیمت‌ها تعدیل شود. لواسانات، کرج، دماوند، طالقان،‌ کن و سولقان میوه‌های تابستانه مانند شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو برای عرضه ندارند و بار از طرف تبریز می‌آید، به همین دلیل بازار با کمبود مواجه است و کاهش قیمت نخواهیم داشت.

2برابری بهای پروازهای خارجی
ایلنا| دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با تغییر نرخ تسعیر ارز قیمت بلیت ایرلاین‌های خارجی به دوبرابر می‌رسد ‌پیش‌بینی کرده با افزایش قیمت‌ها حمل‌ونقل هوایی از سبد برخی از خانوارها حذف خواهد شد. مقصود اسعدی‌سامانی با اشاره به تغییر نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های هواپیمایی و افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌گوید: «اخیرا نرخ تسعیر ارز برای ایرلاین‌های خارجی از 4200 تومان به 9200 تغییر یافته است. بنابراین نرخ بلیت ایرلاین‌های خارجی تا بیش از دوبرابر افزایش می‌یابد. از آنجایی که بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ریال است، بنابراین بلیت هواپیمای ایرلاین‌های داخلی افزایش قیمت کمتری نسبت به بلیت ایرلاین‌های خارجی خواهد داشت. این شرایط زمینه‌ای ایجاد خواهد کرد که ایرلاین‌های داخلی بتوانند مسافران بیشتری را جذب کنند.»

عرضه تخم‌مرغ به نرخ دولتی
ایرنا| تا پایان هفته جاری محموله تخم‌مرغ با نرخ 12‌هزار و 600 تومان برای تنظیم بازار وارد کشور می‌شود. حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره افزایش قیمت محصولات پروتیینی در بازار می‌گوید: «در یک‌سال گذشته هزینه‌های تمام‌شده تولید، نسبت به قیمت فروش آن بیشتر بوده تا جایی که بیشتر تولیدکنندگان محصولات پروتیینی متضرر شده‌اند. درچنین شرایطی شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم قیمت‌ها در بازار وارد عمل می‌شود تا قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان متعادل شود.»


تعداد بازدید :  384