شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
گجت لومن با تحلیل تنفس شما، کمک می‌کند وزن‌تان را کاهش دهید
نفس بکشید و وزن کم کنید

لومن دستگاه کوچکی شبیه به یک ماژیک یا مسواک است، ولی کار بسیار جالبی انجام می‌دهد. Lumen می‌تواند نفس شما را تجزیه و تحلیل کند، اطلاعاتی درباره متابولیسم بدن شما به دست بیاورد و پیشنهادهایی به شما بدهد تا وزن‌تان را کاهش دهید.
لومن می‌تواند متخصص تغذیه شما باشد و همیشه و بی‌درنگ بگوید چه بخورید و چگونه بخورید. حتی این گجت کوچک می‌تواند برنامه غذایی و تغذیه شما را طراحی و تنظیم کند.
هنگامی که شما لومن را در نزدیک دهان بگیرید و دکمه آن را فشار ‌دهید؛ با اندازه‌گیری گاز دی‌اکسیدکربن موجود در نفس‌تان می‌تواند متوجه شود آیا کربوهیدرات یا چربی بدن را می‌سوزانید یا خیر!
لومن توسط شرکت Dror Cedar طراحی شده است. تیمی از دانشمندان، مهندسان و طراحان این گجت پوشیدنی را با هدف دستیابی به راه‌ حلی پایدار برای مدیریت و نظارت بر تغذیه و بدن ساختند و امیدوارند به زندگی‌های سالم‌تر کمک کند.
در این دستگاه چندین سنسور برای اندازه‌گیری و تحلیل CO2 و دیگر گازهای ترشح‌شده از معده و موجود در نفس انسان نصب شده است. اندازه‌گیری و تحلیل این گازها و هک متابولیسم بدن به یک برنامه غذایی روزانه مشخص ختم می‌شود.
لومن هر روز صبح به شما منوی غذایی روزانه پیشنهاد می‌کند ولی باز هم با اندازه‌گیری وضعیت گازهای بدن در طول روز می‌توانید این منو را دستکاری کنید، چون ممکن است یک روز انرژی و کالری بیشتری بسوزانید و روز دیگر بیشتر استراحت کرده باشید.
بهبود تغذیه و تمرین برای زندگی سالم‌تر
لومن یک راه‌ حل برای کاهش وزن بدن به‌صورت اصولی و تدریجی است. طراحان این دستگاه تاکید دارند که رسیدن به زندگی سالم‌تر و کاهش وزن نیازمند یکسری تمرین‌های پایدار و بهبود تغذیه در دوره‌های مختلف است.
البته هنوز لومن به تولید انبوه نرسیده است و تازه کمپین جمع‌آوری سرمایه برای تولید آن روی سایت Indiegogo راه‌اندازی شده است. هدف اولیه تیم سازنده لومن، جمع‌آوری سرمایه‌ای نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار است. تاکنون، حدود ۵۰ هزار دلار جمع‌آوری شده است. تیم توسعه لومن سعی دارد تا پاییز ۲۰۱۸ سرمایه اولیه مورد نیاز را جمع‌آوری و تولید محصول را آغاز کند.
فعلا کاربران می‌توانند این دستگاه پوشیدنی جالب را به قیمت ۱۹۹ دلار پیش‌خرید کنند، ولی احتمالا در ماه‌های آتی به قیمت ۲۱۹ دلار هم می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود نخستین دستگاه‌ها در فوریه سال ۲۰۱۹ تحویل خریداران شود.
گجت‌های هوشمند زیادی برای بهبود تغذیه و به‌خصوص کاهش وزن روانه بازار شده است، ولی لومن گجتی علمی و اصولی است که می‌خواهد افراد در مدت‌زمان طولانی به وزن ایده‌آل برسند و وعده‌های کاهش وزن سریع چند روزه و چند ماهه نمی‌دهد.

 


تعداد بازدید :  398