شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
بعد از المپیک و جام‌جهانی، اینبار لباس کاروان بازی‌های آسیایی سوژه شد
همچنان بد سلیقه‌ایم!

شهروند| با این‌که موضوع لباس‌های ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی 2018 دچار حاشیه نشده، اما بازهم ابهام‌هایی در این رابطه وجود دارد که مالک شرکت تولید‌کننده ایرانی به آنها پاسخ داده است.
چرا لباس رژه مردان و زنان همرنگ نیست؟
کمیته ملی المپیک برای دوری از حاشیه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌ها برخلاف دوره‌های قبلی تصمیم گرفت برای مراسم افتتاحیه لباس رسمی در نظر نگیرد. خوب یادمان هست که قبل از المپیک 2016 چه جنجالی بعد از رونمایی کت و شلوارها و مانتوهای ورزشکاران برای مراسم افتتاحیه به پا شد و درنهایت طی چند هفته این طرح‌ها تغییر کرد. کمیته ملی المپیک که از تولید‌کننده داخلی برای تهیه البسه ورزشکاران استفاده کرده، به صورت رسمی از این لباس‌ها رونمایی نکرد، اما چند روزی است که تصاویر این لباس‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود. نکته جالب درباره پوششی که برای حضور ورزشکاران زن و مرد در نظر گرفته شده، متفاوت بودن رنگ لباس‌هاست! برای مردان لباسی با پس‌زمینه سفید و برای زنان لباسی با پس‌زمینه سرمه‌ای تولید شده تا برای رژه مراسم افتتاحیه استفاده کنند. این‌که چرا لباس مردان و زنان همرنگ نیست؛ سوالی بود که برای خیلی از مخاطبان به وجود آمد و اسپانسر کمیته ملی المپیک به آن اینطور پاسخ داد: «این طرحی بود که مسئولان معاونت زنان وزارت ورزش و مسئولان کاروان به ما سفارش دادند. طرح ابتدایی ما ساده‌تر بود و اتفاقا به طرح موردنظر آقایان هم می‌خورد.» اینطور که پیداست مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با این‌که زنان هم لباس روشن داشته باشند، مخالف بوده‌اند.
ایرانی است، نه چینی
با این‌که مسئولان کمیته ملی المپیک در ابتدا یک برند خارجی را برای تهیه البسه کاروان انتخاب کرده بودند، در راستای حمایت از تولید داخلی نظر خود را تغییر داده و برند نام‌آشنای مجید جایگزین شد. در روزهای اخیر برخی ادعا کردند که با وجود نام بردن از یک برند ایرانی، محصولات این شرکت در چین تولید می‌شود و درواقع حمایت از کالای ایرانی هم زیر سوال می‌رود. با این حال مجید ساعدی‌فر مالک کمپانی تولیدات البسه ورزشی مجید دراین‌باره گفته است: «ما 20 شرکت تولیدی پوشاک در ایران و سراسر دنیا داریم که محصولات مختلف‌مان را تولید می‌کنند. من شرکت تولیدی چینی هم دارم. در آمریکا هم شرکت ثبت کرده‌ام، اما البسه کاروان المپیک ایران، همین جا در تولیدی اندیمشک و شمال ما تولید شده‌اند. البته لباس‌ها کیفیتی عالی دارند.»

 


تعداد بازدید :  393