شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# چپ‌_دست # نه_به_خشونت_استادیوم_ها # سوپر_جام

همزمان با روز جهانی چپ‌دست‌ها، بازار انتشار توییت‌های مختلف در این‌باره داغ بود و بسیاری از کاربران در توییتر این روز را به دوستان چپ‌دست خود تبریک گفتند. چپ‌دست‌ها البته از این فرصت استفاده و درباره مشکلاتی که به‌دلیل چپ‌دست بودن با آن روبه‌رو هستند، توییت‌های جالب منتشر کردند؛ اینکه طراحی و ساخت بسیاری از چیزها برای راست‌‌دست‌هاست و کسی به مشکلاتی که برای آنها به وجود می‌‌آید توجه نمی‌کند! به‌طور مثال این توییت جالب را که یک دختر چپ‌دست منتشر کرده بخوانید: «تبريك گفتن روز چپ‌دست‌ها چه فايده‌اي داره وقتي حتي صندلي‌هاي دانشگاه هم واسه ما ساخته نشده؟» یک نفر دیگر هم نوشت: «سلامتی اونایی که تیک چپ‌دست هستم رو تو کنکور زدن و رفتن دیدن رو صندلی راست‌دست‌ها باید بشینن.»

با وجود گذشت بیش از 17 روز از پایان مهلت استقلال برای اعتراض به رأی کمیته انضباطی درباره نتیجه این مسابقه، هنوز فدراسیون نظر نهایی خود را اعلام نکرده و اخیرا رئیس کمیته استیناف هم اعلام کرده است که هیچ پرونده‌ای مبنی بر اعتراض استقلال به آنها ارجاع داده نشده است. البته امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال به هواداران وعده برگزاری بازی سوپرجام داده و همین مسأله صدای پرسپولیسی‌ها که خودشان را قهرمان سوپرجام می‌دانند را درآورده است. حالا جنگ بر سر سوپرجام بین طرفداران پرسپولیس و استقلال بالا گرفته و جالب اینجاست که هر دو طرف به شدیدترین شکل ممکن از عملکرد فدراسیون فوتبال در این زمینه انتقاد می‌کنند.

در پی اتفاقات اخیر در بازی های لیگ برتر که هواداران زیادی را دلسرد کرده بود، از روز گذشته کمپینی به نام «نه به خشونت استادیوم‌ها» در فضای مجازی تشکیل شده که بسیاری از اهالی فوتبال را هم درگیر کرد. شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس در این باره نوشت:‌« آن چیزی که در پنج شنبه شب در اهواز برای فوتبال ایران اتفاق افتاد، یک حادثه تلخ و تکرار نشدنی است و من به عنوان یک فوتبالیست نمی توانم در چنین جوی 90 دقیقه فوتبال بازی کنم.» مهدی رحمتی هم به این موضوع واکنش داشت: « ما باید یاد بگیریم به دشمن هایمان هم فحش ندهیم چه برسد به اینکه در ورزش برابر تیم رقیب مان این اتفاق بیفتد. ما که ادعای فرهنگ و اخلاق داریم باید احترام به حریف را سرلوحه کارهایمان کنیم، حتی در حوزه های سیاسی و اجتماعی هم باید به رقیبمان احترام بگذاریم.»


تعداد بازدید :  398