شماره ۱۴۷۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
تلویزیون موسی را نخواست
شورجه در اوج!

شهروند| به‌نظر می‌رسد پروژه موسی که قرار بود برگ برنده سال‌های اخیر تلویزیون باشد، به طلسم خورده و به هیچ ترتیبی به مرحله ساخت نمی‌رسد. این خبر چندان خوبی برای جمال شورجه نمی‌تواند باشد که در تمام سال‌های اخیر مجدانه در پی به سرانجام رساندن این پروژه بوده است...
داستان چیست؟
پس از درگذشت فرج‌الله سلحشور که پس از سریال یوسف پیامبر سال‌ها برای نگارش مجموعه «حضرت موسی» وقت گذاشته بود؛ گفته شد این پروژه را جمال شورجه پیش خواهد برد. این کارگردان این کار را   دنبال کرد، بارها و بارها از یافتن سرمایه‌گذار خصوصی گفت، چندین و چند بار مدیران مختلف تلویزیون را بابت پیش نرفتن کار زیر سوال برد و خلاصه هر کاری کرد تا میراث دوستش زمین نماند. اما حالا به‌نظر می‌رسد مسائل اقتصادی گریبان این پروژه را گرفته و سریال موسی فعلا از دستور کار سازمان صداوسیما خارج شده است و مشخص نیست چه زمانی تلویزیون بخواهد سمت تولید این سریال برود.
جمال شورجه که از قول مرحوم سلحشور سریال حضرت موسی را «عظیم‌ترین اثری که تاریخ دنیا به خود دیده» نامیده بود؛ قرار بود موسی را در 72 قسمت 55 دقیقه‌ای برای تلویزیون بسازد و البته گفته بود که هر قسمت این سریال معادل یک فیلم سینمایی عظیم هزینه و انرژی می‌طلبد. حالا با توجه به منتفی شدن تولید این سریال الف ویژه باید دید عکس‌العمل این سینماگر ارزشی به این قضیه چه خواهد بود.
شورجه با این‌که در تماس «شهروند» درباره این پروژه سخنی نگفت، اما طبق شنیده‌ها دنبال ساخت موسی برای شبکه نمایش خانگی است. شنیده می‌شود صحبت‌هایی نیز در این مورد با موسسه اوج به انجام رسیده است. باید به انتظار نشست و دید که تولید این سریال فاخر و ارزشی به کجا خواهد رسید.

 


تعداد بازدید :  231