شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
ماجراجویی ماسک با سرنوشت تسلا

برخی از اعضای هیأت‌مدیره کمپانی تسلا اعلام کرده‌اند که از تصمیم ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت برای خصوصی‌کردن این شرکت هیچ اطلاعی نداشته‌اند.
ایلان ماسک چند روز پیش در صفحه توییتر خود اعلام کرد که با یک سرمایه‌گذار عربستانی درباره سرمایه‌گذاری بر روی تسلا و خصوصی‌کردن این شرکت گفت‌وگوهایی انجام داده است.
پست توییتری ماسک البته موجب شد که قیمت سهام تسلا در بازار سهام آمریکا افزایش یابد. قیمت سهام این شرکت در ابتدا 3‌درصد افزایش یافت اما بعد از اینکه ماسک اطلاعات بیشتری در خصوص تصمیمش ارایه کرد و گفت که قرار است هر سهم را به قیمت 420 دلار به فروش برساند، قیمت سهام تسلا هشت دهم‌درصد سقوط کرد.
اگر چه ماسک در ابتدا گفته بود که سرمایه‌گذاری بر روی شرکت را تضمین کرده است اما بعد از گذاشتن پستی در وبلاگش اطلاعاتی عنوان کرد که با سخنان اولیه‌اش در تضاد بود. ماسک ابتدا گفت که سرمایه‌گذار سعودی قبول کرده تا 5‌درصد سهام تسلا را بخرد. در هر صورت از روز دوشنبه سهام تسلا که تا پیش از آن با قیمت 420 دلار برای هر سهم به فروش می‌رسید، با قیمت 355 دلار معامله شد.
ایلان ماسک اما گفته است که امیدوار است بیش از دوسوم سهام تسلا که در دست سرمایه‌گذاران مختلف است، در روند خصوصی‌سازی به کمپانی تسلا بازگردد. هنوز مشخص نیست که ایلان ماسک چه خوابی برای تسلا دیده است و جالب اینکه برخی اعضای هیأت‌مدیره نیز در جریان نیستند که در ذهن ماسک چه می‌گذرد.  

 


تعداد بازدید :  175