شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
ممنوعیت تردد 20 هزار «بی‌ام‌و» در کره جنوبی

وزارت حمل‌ونقل کره‌ جنوبی از روز سه‌شنبه تردد حدود ۲۰ هزار خودرو سواری «بی‌ام‌و» را تحت تاثیر نگرانی‌های عمومی نسبت به وقوع آتش‌سوزی در موتور آنها، ممنوع کرد.
این ممنوعیت تردد پس از آن اعمال شد که طی ماه ژانویه تا ژوییه سال جاری میلادی، موتور ۲۷ سواری بی‌ام‌و در خیابان‌های کره‌ جنوبی طعمه حریق شد. واحد تولید شرکت بی‌ام‌و در کره جنوبی هفته گذشته از مشتریان خود بابت بروز این اخلال عذرخواهی و اطلاعیه فراخوان ۱۰۶ هزار سواری مدل ۵۲۰دی را که موتوری دیزلی دارد، منتشر کرد.
همزمان با اعلام این ممنوعیت، کیم هیون می، وزیر حمل‌ونقل کره ‌جنوبی از صاحبان خودروهای بی‌ام‌و خواست تا به منظور جلوگیری از بروز حوادث خسارت‌بار از اطلاعیه وزارت حمل‌ونقل
 تبعیت کنند.
با این‌حال، کیم تاکید کرد که این ممنوعیت شامل حال مالکان خودروهای دارای ایراد فنی نمی‌شود و آنها می‌توانند برای انجام بررسی فنی، خودرو خود را به مراکز فنی شرکت بی‌ام‌و برسانند. او همچنین یادآور شد که به‌محض اتمام بررسی‌های فنی شرکت تولیدکننده، این ممنوعیت لغو خواهد شد و اعلام آن صرفا برای افزایش ایمنی شهروندان بوده و قصدی مبنی بر تعریف جرم علیه آنها وجود نداشته است.
پیشتر شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان دلیل بروز این نقص فنی را مشکل در خروجی اگزوز سیستم احتراق موتور این خودرو اعلام کرده بود. با وجود این، دولت کره جنوبی در تدارک پیگیری حقوقی این رخداد است، به‌طوری که وزیر حمل‌ونقل کره ‌جنوبی خطاب به مالکان خودروهای دارای نقص فنی اعلام کرده تا پیش از ۱۵ ماه اوت دادخواست تهیه‌شده دولت از طریق پست الکترونیک برای آنها ارسال خواهد شد.
شرکت بی‌ام‌و در پنج سال گذشته صادرات خود به کره ‌جنوبی را دو برابر کرد و به رقم ۵۹ هزار و ۶۲۴ دستگاه رساند.
هر چند کره‌ جنوبی به‌عنوان دوازدهمین بازار خودرو جهان، بازاری کوچک برای بی‌ام‌و محسوب می‌شود ولی بازار اصلی و پرسود دو شرکت خودروسازی هیوندایی و کیاموتورز محسوب می‌شود. پیشتر نیز شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان اعلام کرده بود که ۳۲۴ هزار سواری دیزلی خود را در پی تشخیص نقص فنی منجر به آتش‌سوزی از سراسر اروپا جمع خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  160