شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
معاون جوانان و دانشجويي سازمان جوانان:
همه چيز براي آموزش برنامه‌ريزي شده است

داوطلبان جوان و دانشجوي هلال‌احمر يكي از ستون‌هاي اصلي داوطلبان هلال‌احمر محسوب مي‌شوند. فعاليت‌هاي بشردوستانه اين افراد در زمينه‌هاي مختلفي مثل محروميت‌زدايي، مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگ‌سازي بسيار موثر است، به همين دليل اردوهاي تابستانه دانشجويي با برنامه‌هاي خاصي برگزار مي‌شود كه درباره‌اش با «علي گنج‌كريمي» معاون جوانان و دانشجويي سازمان جوانان گفت‌وگو كرده‌ايم.
  چه برنامه‌ها و رويكردي را براي جوانان و دانشجويان در اين اردوها مدنظر داريد؟
رويكرد اردوها نشاط و اميد است. اميدواريم اين برنامه‌ها بانشاط برگزار شود و به ارتقاي اميد دانشجويان و جوانان بينجامد. بالا بردن مهارت‌هاي زندگي اجتماعي در تمام اردوهاي جوانان انجام مي‌گيرد. اما بخشي از فعاليت‌هاي اين اردو به رسالت جمعيت هلال‌احمر ختم مي‌شود كه در قالب برنامه‌هاي مختلف انجام مي‌گيرد. طرح مسافران نوروزي و برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي و پرورشي يك امدادگر در خانواده آموزش داده مي‌شود. اما بايد اعتراف كرد كار در عرصه جوانان و دانشجويان پيچيدگي‌هاي خاص و منحصري دارد كه نيازمند به‌روزكردن برنامه‌هاست.
  كدام استان‌ها و به چه نحوي در اين اردوها شركت مي‌كنند؟
همه استان‌ها در اردوهاي تابستانه شركت مي‌كنند. سهميه هر استان براساس ميزان جذب داوطلبان فعال و فعاليت‌هايي است كه در طول‌ سال انجام مي‌دهند. در هر اردو 500نفر پذيرش داريم كه در 4 نوبت حضور پيدا مي‌كنند. بخش نخست مربوط به بانوان كانون‌هاي آزاد و جوانان است، بخش دوم براي بانوان كانون‌هاي دانشجويي، بخش سوم برادران كانون‌هاي دانشجويي و بخش چهارم هم اردوهاي جوانان. بعد از پايان اين دوره از 23مردادماه به بعد در نيشابور كانون‌هاي روستايي و عشايري را خواهيم داشت و اوايل شهريور ماه هم كانون‌هاي طلاب برگزار مي‌شود.
  چقدر برنامه‌هاي اين اردوها تاثيرگذاري دارد؟ آيا برنامه‌هاي آموزشي اردوها براي جوانان و دانشجويان ارزيابي هم مي‌شود؟
زماني برنامه‌هاي سازمان جوانان تاثيرگذار مي‌شود كه متنوع و به‌روز شوند، به همين دليل بايد از نقاط مثبت و منفي برنامه‌هايمان آگاه باشيم. بدون استثنا در تمام برنامه‌ها و اردوها نظرسنجي و روي نظرها كار كارشناسي انجام مي‌دهيم تا بار آموزشي برنامه‌ها در حد استاندارد باقي بماند. با ايده‌اي كه از جوانان هلال‌احمري مي‌گيريم، برنامه‌هاي جديدي را طراحي و به استان‌ها ابلاغ مي‌كنيم، به همين دليل هر ‌سال برنامه‌ريزي دقيق‌تر و اصولي‌تر انجام مي‌دهيم. در اين دوره با سرگرمي‌ها و طراحي سبك‌هاي جديد آموزش پذيراي داوطلبان هلال‌احمر هستيم.


تعداد بازدید :  143