شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
رپر متهم به قتل می‌گوید مهدی، پوریا را کشت!

شهروند| رپر ١٨ساله که به نظر می‌رسد به همراه دوستش، صاحب یک استودیوی ضبط صدا را با شلیک ٦ گلوله به قتل رسانده، صبح دیروز در دادگاه کیفری، جنایت را به گردن همدستش انداخت.
ساعت ١٦ روز نهم شهریورماه، وقوع یک جنایت به کلانتری ١٥٣ شهرک ولیعصر اعلام شد. تحقیقات نشان داد که مقتول به نام پوریا ٢٠ساله در یک استودیوی ضبط صدا به قتل رسیده است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران در بررسی صحنه جنایت اطلاع پیدا کردند که مقتول به علت اصابت ٦ گلوله شلیک‌شده از یک اسلحه کمری و از فاصله نزدیک به قتل رسیده است. با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و بررسی صحنه جنایت اطلاع پیدا کردند که مقتول ساعت ١٥ روز جنایت برای تنظیم قرارداد با یکی از خوانندگان زیرزمینی قرار ملاقات داشته است. درنهایت ساعت ١١ روز ٢٠ شهریورماه، «رضا» در منطقه مرتضی‌گرد دستگیر شد و در همان تحقیقات نخست به جنایت با همدستی یکی از دوستانش به نام مهدی ١٨ساله اعتراف کرد. مهدی نیز ساعت ١٢ همان روز، در منطقه مرتضی‌گرد، دستگیر شد و اظهارات دوست خود را تایید کرد. این خواننده به همراه همدست خود در مقابل بازپرس دادسرای جنایی تهران گفت که با انگیزه سرقت دست به این قتل‌ زده است. او به بازپرس گفت: «از حدود دو‌سال پیش خوانندگی رپ را به‌عنوان حرفه اصلی خود آغاز کردم. می‌خواستم وقتی کارهایم منتشر شد، با اسم مستعار رضا «تک» معروف شوم. مقتول هم استودیوی ضبط صدا داشت. من نخستین آهنگ خود را حدود دو‌سال پیش در استودیوی ضبط مقتول تولید کردم. بعد از آن چند آهنگ دیگر هم در استودیوی او ضبط کردم. می‌دانستم که مقتول سیستم استودیوی مجهزی در اختیار دارد، برای همین تصمیم گرفتم این تجهیزات را سرقت کنم. موضوع را با یکی از دوستانم به نام مهدی در میان گذاشتم و او هم با من همراه شد. یک اسلحه کمری خریدم و با هم به سرقت رفتیم. چون به ‌خاطر کار خوانندگی ١٠٠‌میلیون تومان بدهکاری داشتم، تصمیم گرفتم وسایل مجهز استودیو را که حدودا ٧٠‌میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کنم، بنابراین به همراه مهدی به دفتر کار مقتول رفتیم. پس از تنظیم قرارداد، به بهانه تست صدا هر سه‌نفر با هم وارد اتاق ضبط شدیم. همان لحظه بدون هیچ درگیری فیزیکی با مقتول، اسلحه را از زیر لباس خارج کرده و ٦ گلوله شلیک کردم. پس از آن تجهیزات داخل استودیو را برداشتیم و فرار کردیم.»
با اعترافات این پسر و همدستش و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای این جلسه پدر مقتول در جایگاه ایستاد و برای قاتلان پسرش درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و با انکار قتل، اظهارات دیگری را مطرح کرد و گفت: «اسلحه را با همدستم از یکی از شهر‌های مرزی به مبلغ ۱۰‌میلیون تومان خریده بودیم. ما با هم نقشه سرقت را کشیدیم، ولی قصد قتل نداشتیم، برای احتیاط اسلحه را خریدیم و حتی در بیابان هم آن را امتحان کردیم. روز حادثه به استودیو رفتیم. من مهدی را به‌عنوان خواننده جدید به پوریا معرفی کردم تا برای او هم صدابرداری کند. پوریا و مهدی درحال صحبت‌کردن بودند که من سراغ میکروفن‌ها رفتم تا سرقت کنم، ولی همان زمان پوریا متوجه سرقت شد و با هم درگیر شدیم. خیلی ترسیده بودم که مهدی اسلحه را بیرون آورد و به سمت پوریا شلیک کرد. درواقع مهدی، پوریا را به قتل رساند و من از اول دروغ گفتم که قاتل هستم، چون مهدی از من کوچکتر بود می‌خواستم کمکی به او کرده باشم. از طرفی مهدی هم گفته بود اگر قتل را گردن بگیرم، می‌تواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند، ولی وقتی دیدم خبری از رضایت نشد، تصمیم گرفتم حقیقت را بگویم.»
در ادامه جلسه مهدی 18 ساله نیز روبه‌روی هیأت قضائی ایستاد و درحالی‌که منکر جنایت شد، گفت: «من اصلا از نقشه رضا مطلع نبودم. روز حادثه رفتم که درباره ضبط صدا با پوریا صحبت کنیم. رضا از من خواسته بود به آنجا بروم و درباره آهنگ‌هایش نظر بدهم، اما وقتی رسیدیم ناگهان رضا با پوریا درگیر شد و با اسلحه او را کشت. رضا حتی با اسلحه مرا هم تهدید کرد و گفت که حق ندارم به کسی حرفی بزنم. من هم از ترسم به کسی چیزی نگفتم.»
در ادامه پس از دفاعیات وکیل، هیأت قضائی وارد شور شدند تا درباره این پرونده رأی خود را صادر کنند.


تعداد بازدید :  272