شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
چالش فرزندت کجاست؟

شهرام شهیدی طنزنویس

حتما می‌دانید که چالش جدیدی برای سیاستمداران به راه افتاده به اسم «#فرزندت_کجاست.»  تاکنون عده‌ای از مقامات سیاسی به این چالش پیوسته‌اند تا اثبات کنند ژن خوبشان همچین هم ژن خوب محسوب نمی‌شود. مثلا یکی از نماینده‌های مجلس پس از پیوستن خودجوش خودش به این چالش گفته بود که دخترش بیکار است. بعد یک عده بیکارتر از دختر ایشان پیدا شدند که رفتند ته و توی مسأله را درآوردند و گفتند پس چرا اسم این خانم بیکار در فهرست روزنامه‌نگارانی است که مجوز طرح ترافیک گرفته‌اند؟ می‌گویند این نماینده مردمی هم لبش را گزیده و گفته: مگه روزنامه‌نگاری هم شغل محسوب می‌شه؟  
که از دید من راست هم گفته. شغلی که پول نداشته باشد که شغل نیست. به هرحال این نماینده تنها کسی نیست که به این چالش پیوسته. ما در شهرونگ،  خودمان عده‌ای را راضی کردیم به این چالش بپیوندند و عده‌ای هم مجبور شدند بخشی از این چالش شوند:
معاونت شاخه اجتماعی حزب تکثیر اخلاق: برای پیوستن به این چالش ابتدا باید بدانم منظور شما فرزند از کدام همسر است؟ همسر رسمی یا همسرانی که با من ازدواج موقت کرده‌اند. فرزندان بخش دوم هیچ سمتی در هیچ اداره و سازمان و نهادی ندارند و پشت گوششان را دیده باشند اگر منافعی از من دیده و برده باشند. چی؟ در مورد فرزندم از همسر رسمی؟ الو؟ الو؟ صدا نمیاد. الو؟  خانم منشی دیگه نبینم سرخود تلفنی را وصل کنی اتاق من.
رفتگر – خیابان شاهین: فرزند من کجاست؟ یعنی بگویم همین الان کجاست یا کلا کجاست؟ایشان راستش رانت‌خوار است. بله. دروغم کجا بود؟ ما اسم نانِ تافتونِ محله‎مان را گذاشته‌ایم رانت. چون هرچه فکر کردیم دیدیم نانش هم مثل رانت برای ما در دسترس نیست و وقتی هم شانسی گیرمان می‌آید نمی‌توانیم هضمش کنیم. پسر من هم چون با وجود داشتن دکترای محیط‌زیست، کار ندارد ، نشسته خانه و هی نان یا همان رانت می‌خورد. نوش جانش باشد.
دبیرکل حزب متفق علیه مردم: همه دیگر می‌دانند که من یه دختر دارم شاه نداره. البته این دختر شاه پریون که بابا قربونش بشه با این که دیپلم «ماست‌بندی از شیر غیر پاستوریزه» دارد اما کلا بیکار و بی‎عار است و برای اینکه حوصله‎اش سر نرود و افسرده نشود از دوستانم خواهش کرده‌ام گاهی در جلسات هیأت مدیره«بانک عاطفه‎ شهروندان» و «صندوق بین‌المللی زیراب» و «شرکت بین‌المللی برج‌های بلندمرتبه‎ نوید ثروت» و «هلدینگ تاسیس هتل در مریخ» و ... بسه؟ دیگه نگم؟ باشه. خلاصه در این جلسات شرکت می‌کند. الان یک مشت خبرنگار فضول می‎پرسند پس چرا
صبح ها می رود توی طرح؟ من هم می‌گویم خبرنگار را بردند جهنم گفت آتشش تند است.
معاونت امور بی‌ربط و باربط در وزارت در حال تاسیس گردشگری: من پسر ندارم. دخترچی؟ مگه دختر هم تو این چالش به حساب میاد؟


تعداد بازدید :  468