شماره ۱۴۷۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

31 هزار کارگر تولیدکننده پوشاک و کفش در تهران

یدالله صادقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در بازار استان، پنج هزار تولیدی صنف پوشاک و چهار هزار تولیدی کفش فعال است.
او افزود: ٣١ هزار کارگر در این صنوف فعالیت دارند و احتکار مواد اولیه مورد نیاز این صنوف موجب ایجاد شوک در بازار می‌شود و لازم است برخورد قاطع‌تری با سودجویان انجام شود. صادقی تاکید کرد: اخذ مابه التفاوت از کالاهای گمرک بر مبنای ارز ٤٢٠٠ است؛ براین اساس زمان ترخیص کالا باید قیمت واحد شود تا دوگانگی قیمت در بازار دیده نشود.

16 درصد آب شرب کشور در تهران مصرف می شود

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه 16 درصد آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود،گفت: هزینه تامین و تولید آب در تهران بیش از 2500 تومان برای هر مترمکعب است اما ما فقط 600 تومان آن یعنی یک‌چهارم آن را دریافت می‌کنیم و بقیه را دولت سوبسید می‌دهد. او ادامه داد: ما در کشور کم آبی زندگی می‌کنیم و با مضیقه و مشکلاتی در این خصوص روبه‌رو هستیم.

9000 میلیارد تومان مالیات بانک ها

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد، سازمان امور مالیاتی را موظف به دریافت ۹۰۰۰ میلیارد تومان مالیات از شبکه بانکی کرده است، این رقم البته از سوی مدیران بانکی چندان پذیرفته شده نیست و معتقدند با توجه به شرایط درآمدی و ترازنامه‌ای آنها امکان پرداخت این رقم وجود ندارد. آنطور که جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی به ایسنا، توضیح داده است، اکنون سال‌هاست که بانک‌ها با توجه به انجماد بخش زیادی از منابع خود که به حدود ۵۰ درصد می‌رسد و در قالب معوقات بانکی یا طلب از دولت قفل شده است، ‌درآمد چندان بالایی نداشته‌اند.


تعداد بازدید :  186