شماره ۱۴۷۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

90 درصد افزایش سفر عراقی‌ها به ایران

 محمدمحب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به کاهش ارزش ریال و افزایش سفر توریست‌ها به ایران خبر داد و اعلام کرد: ورود گردشگر از عراق ۹۰درصد رشد داشته و سفر اتباع جمهوری آذربایجان به ایران نیز ۷۰درصد بیشتر شده است. افغان‌ها نیز ۴۰درصد بیشتر به ایران سفر کرده‌اند، این رشد در 3حوزه زیارت، سلامت و تجارت بوده است.  او همچنین  از برنامه‌ریزی برای کنترل قیمت بلیت‌های سفرهای هوایی خبر داد. او  در ادامه درباره نرخ بلیت‌ها در برخی مسیرهای داخلی که میلیونی شده است، اظهار کرد: باید این بازار را کنترل کنیم، پیگیری و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در چند روز آینده با کمک سازمان هواپیمایی کشوری که متولی سفرهای هوایی است، برنامه مدونی برای کنترل این بخش داشته باشیم.

5.7 میلیون تومان متوسط مالیات هر پزشک

 محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران عنوان کرد: اطلاعات درآمدی پزشکان از طریق سامانه‌های اطلاعاتی نظام مالیاتی از جمله حساب‌های بانکی آنان در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد. نوری در خصوص میزان مالیات پزشکان در تهران، گفت: از میان حدود ۲۰ هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها ۱۱ هزار نفر برای عملکرد سال ۱۳۹۶ اظهارنامه ارایه کردند که میانگین مالیات اعلامی از سوی پزشکان برای هر نفر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. با توجه به رسیدگی‌های انجام شده برای عملکرد سال ۹۵ که تقریبا به همین میزان مالیات ابراز شده بود، براساس آمار و اطلاعات سامانه‌های طرح جامع مالیاتی، این میانگین برای هر نفر حدود ۱۴ میلیون تومان توسط سازمان تعیین و تشخیص داده شده است.

26 درصد رشد اجاره بهای مسکن

متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ 3درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بهار ۹۷، نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٢٦.٧ درصد افزایش داشته است. متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎3 درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٢٩٨٣٦٧ ریال با میانگین مساحت ٧٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٤ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ٥.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦.٧ درصد، افزایش داشته است.

 

 


تعداد بازدید :  235