شماره ۱۴۷۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
استارت بازی‌های آسیایی با یک برد و یک تساوی
ایران، برنده نبرد سکویی با عربستان!

شهروند| با اینکه از روز شنبه رسما با برگزاری مراسم افتتاحیه، بازی‌های آسیایی 2018 در اندونزی استارت می‌خورد، از روز گذشته این مسابقات برای نمایندگان کشورمان در رشته‌های هندبال و فوتبال آغاز شد.
گام مقتدرانه هندبال
تیم ملی هندبال ایران که بدون چند ستاره اصلی خود در بازی‌های آسیایی حاضر شده، دیروز در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها برابر مالزی قرار گرفت. شاگردان کاستاراتویچ توانستند این مسابقه را با نتیجه 55 بر 11 به سود خود رقم بزنند تا گام نخست را مقتدرانه بردارند. البته سرمربی مقدونیه‌ای این مسابقه را به نوعی برای تیمش تمرین دانسته بود. بازی سخت ایران روز جمعه برابر قطر انجام می‌شود که یک تیم چندملیتی و نایب‌قهرمان جهان است.
استارت امیدها، امیدوارانه نبود
تیم فوتبال امید ایران دیروز در نخستین بازی خود در چارچوب بازی‌های آسیای مقابل عربستان قرار گرفت. در سال‌های اخیر که اختلافات سیاسی روی روابط فوتبالی ایران و عربستان هم تاثیرگذار بوده، 2 تیم در رده ملی با هم روبه‌رو نشده بودند. از همین رو، این مسابقه اهمیت زیادی برای شاگردان کرانچار داشت. امیدهای فوتبال ایران که نیمه اول چند باری نزدیک بود دروازه خود را بازشده ببینند، نمایش خیلی امیدوارکننده‌ای نداشتند، اگرچه کسب یک امتیاز در گام نخست نتیجه بدی نبود. حالا آنها کره شمالی و میانمار را برای صعود از این گروه پیش روی خود می‌بینند. قائدی و دلفی هم که پیش‌بینی می‌شد با حرکات انفرادی خود سعودی‌ها را به دردسر بیندازند، خیلی روز پرفروغی نداشتند. البته یونس دلفی با اجازه مدیران تیم امید به زودی راهی هلند می‌شود تا رسما به آیندهوون ملحق شود.
درگیری مدیران ایران و عربستان
در جریان بازی دو تیم فوتبال ایران و عربستان در بازی‌های آسیایی، مدیران 2 تیم که در جایگاه ویژه حضور داشتند،‌ درگیری لفظی پیدا کردند. سفیر عربستان که در ورزشگاه حاضر بود بعد از ایجاد تنش به دلیل حضور مسئولان ایرانی، جایگاه ویژه را ترک و دقایقی فضای این جایگاه را ملتهب کرد. در این‌باره هادی ساعی، عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که خودش هم در جایگاه ویژه حضور داشت، می‌گوید: «عربستانی‌ها دوست داشتند در همان ردیفی که ما نشسته بودیم، مستقر شوند و خواهان کم‌شدن تعداد نفرات مسئولان ایران بودند. ما با عربستانی‌ها صحبت نکردیم و طرف ما مسئول اندونزیایی بود.» به نظر می‌رسد در جنگ بیرون میدان البته ایران برنده شد، چون در نهایت مسئولان عربستانی خارج از VIP بازی را تماشا کردند.


تعداد بازدید :  486