شماره ۱۴۷۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
350 روزنامه آمریکایی علیه «جنگ کثیف ترامپ»

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته ده‌ها روزنامه آمریکا در اقدامی مشترک به دفاع از کارکرد خود در آگاه‌سازی و نقد و روشنگری پرداختند و در سرمقاله‌های خود اتهام دونالد ترامپ به رسانه‌ها را به باد انتقاد گرفتند. ترامپ روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکا را در وجه عمده «دشمن مردم و ناشر اخبار جعلی» توصیف کرده است. به نوشته بی‌بی‌سی، فراخوان به این اقدام مشترک را روزنامه بوستون گلوب داده بود و تاکنون ۳۵۰ رسانه آمریکا با آن همراهی کرده‌اند.
سرمقاله‌های اعتراضی
روزنامه بوستون گلوب: «جایگزین‌کردن رسانه‌های آزاد با رسانه‌هایی که از سوی دولت کنترل می‌شوند، پیوسته از اهداف و اقدامات اولیه دولت‌های فاسد بعد از به قدرت‌ رسیدنشان بوده است.»
روزنامه پست‌دیپچ در سنت لویس آمریکا: «روزنامه‌نگاران، واقعی‌ترین میهن‌دوستان هستند.»
روزنامه فایته‌ویل ابزرور در کارولینای شمالی: «ما آرام نخواهیم نشست و امیدواریم حامیان رئیس‌جمهوری دریابند شیوه او دستکاری در واقعیت به منظور رسیدن به هدف است.»
روزنامه سیراکوس نیوتایمز در نیویورک: «ما دشمن مردم نیستیم، خود مردمیم. اخبار جعلی منتشر نمی‌کنیم، بلکه شب و روز سخت کار می‌کنیم تا خبرهای درست را به مردم برسانیم.»
روزنامه نیویورک تایمز: «اگر کسانی کارشان را خوب انجام می‌دهند، بستایید و اگر معتقدید که باید کار خود را ارتقا دهند، از آنها انتقاد کنید. ما همه در یک قایق نشسته‌ایم.»
مخالفان
روزنامه محافظه‌کار وال استریت ژورنال: «فراخوان بوستون گلوب نافی استقلالی است که تحریریه‌ها مدعی آن هستند. ترامپ هم مانند مخالفانش از حق آزادی بیان در رسانه‌ها برخوردار است.»
روزنامه بالتیمورسان: «این اقدام مشترک می‌تواند این درک و دریافت سیاسی را القا کند که روزنامه‌های جریان مسلط به حمله‌ای هماهنگ به یک رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه دست زده‌اند.»

 


تعداد بازدید :  256