شماره ۱۴۷۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
از تماشای این ستاره‌ها در جاکارتا لذت ببرید
8 چهره ویژه ایران در 2018

شهروند|  بدون ‌شک آماده‌ترین ورزشکاران در رشته‌های مختلف به بازی‌های آسیایی اعزام شدند که در این میان چهره‌های شناخته‌شده‌ای حتی در سطح جهان حاضر هستند.
1- بدون ‌شک حضور 2 خواهر قهرمان یعنی الهه و شهربانو منصوریان به صورت همزمان در مسابقات ووشوی بازی‌های آسیایی یکی از جذابیت‌های ویژه این رقابت‌ها است. 2 چهره جنگنده که حالا محبوبیت بالایی هم میان مردم دارند و برای ثبت یک رکورد و کسب 2 مدال پا به میدان مبارزه می‌گذارند.
2- کاراته زنان ایران در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته اما قطعا حمیده عباسعلی همچنان اصلی‌ترین چهره این رشته است. او که در دوره قبلی به مدال طلا رسید، به‌ عنوان مدافع عنوان قهرمانی روی تاتامی جاکارتا می‌رود.
3- نه‌ تنها در ایران بلکه خیلی از علاقه‌مندان به ورزش در جهان زهرا نعمتی و پشتکار مثال‌زدنی او را ستایش می‌کنند. این بانوی کماندار بعد از حضور همزمان در المپیک و پارالمپیک حالا در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هم چنین تجربه‌ای را سپری می‌کند تا نامش در تاریخ جاودانه شود.
4- احسان حدادی می‌تواند تاریخ را با دستان پرقدرت خود دستخوش تغییر کند. این پرتابگر دیسک ایرانی که سابقه کسب 3 مدال طلا در بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، می‌تواند به‌ عنوان تنها ایرانی برای چهارمین دوره متوالی به قهرمانی برسد.
5- در چند ‌سال اخیر همه حسن یزدانی را به ‌عنوان یک نابغه در دنیای کشتی می‌شناسند. کشتی‌گیر جویباری که طلای المپیک و جهان را کسب کرده، حالا فقط جای طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه‌اش خالی می‌بیند و بار دیگر می‌خواهد با نمایش هیجان‌انگیزش همه را به وجد بیاورد.
6- پیشرفت فوق‌العاده سهراب مرادی باعث شده تا او یکی از ویژه‌ترین مردان ورزش ایران باشد. این وزنه‌بردار که طلای المپیک و جهان را در 2‌ سال اخیر تجربه کرده، نه ‌تنها به نخستین مدال خود در بازی‌های آسیایی فکر می‌کند، بلکه سودای رکوردشکنی را در سر دارد.
7- هر چقدر هم مصدوم باشد و در اوج آمادگی خود قرار نداشته باشد، باز هم حامد حدادی است. سنتر 218 سانتیمتری بسکتبال ایران که در آسیا همه از قرارگرفتن مقابل او هراس دارند، می‌تواند یکی از عوامل اصلی در رساندن بسکتبال ایران به آرزوی دیرینه‌اش یعنی طلای بازی‌های آسیایی باشد.
8- در سالی که تیم‌ملی والیبال با پوست‌اندازی در مسابقات حاضر می‌شود، سعید معروف وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد اما همچنان به درخشش خود ادامه می‌دهد. یکی از بهترین پاسورهای جهان می‌تواند والیبال ایران را به دومین طلای پیاپی خود در بازی‌های آسیایی نزدیک کند.


تعداد بازدید :  376