شماره ۱۴۸۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
زندگی ساده آقای رئیس‌جمهوری

جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، تنها رئیس‌جمهوری این کشور در دوران مدرن است که پس از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش به همان خانه‌ای که پیش از ریاست‌جمهوری در آن زندگی می‌کرده، نقل مکان کرده و هنوز هم در آن زندگی می‌کند.
کارتر تنها رئیس‌جمهوری است که کمترین استفاده را از بودجه‌ای که به هر رئیس‌جمهوری که وارد کاخ سفید داده می‌شود، کرده است. جورج بوش 925‌هزار دلار، باراک اوباما، بیل کلینتون و بوش پسر هر کدام یک میلیون دلار دریافت و همه را خرج کرده‌اند اما کارتر تنها 500‌هزار دلار از این مبلغ را خرج کرده است.
کارتر که حالا 94‌سال دارد، در خانه‌ای دوخوابه در ایالت جورجیا زندگی می‌کند که تنها 167‌هزار دلار قیمت دارد. در حقیقت بودجه‌ای که دولت آمریکا برای تیم حفاظت او در نظر گرفته است، بیشتر از ارزش خانه کارتر است. کارتر بعد از ریاست‌جمهوری به مزرعه خانوادگی و خانه‌اش بازگشت و بار دیگر کاشت و تجارت بادام‌زمینی را از سر گرفت. در آن زمان مزرعه کارتر یک‌میلیون دلار بدهی داشت.
گفته می‌شود که بیشتر درآمد کارتر از انتشار کتاب‌هایی که نوشته است، حاصل می‌شود. کارتر اوقات فراغت خود را به مطالعه، شناکردن، نجاری و نقاشی می‌گذراند. آنها حتی ماست مورد نیاز خود را خودشان درست می‌کنند. البته خود کارتر گفته مشکلی با استفاده روسای‌جمهوری از منابع مالی که در اختیارشان هست، ندارد. کارتر چند‌ سال پیش اعلام کرد که توده‌ای مشکوک به سرطان در کبدش ایجاد شده اما بعد از مداواهای پزشکی اعلام شد که او به سرطان مبتلا نیست. او خود بارها اعلام کرده که زندگی ساده را ترجیح می‌دهد.


تعداد بازدید :  303