شماره ۱۴۸۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

0.5 درصد البرزی‌ها 30‌درصد برق را مصرف    می‌کنند

ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: 30‌درصد برق مصرفی استان توسط واحدهای صنعتی که 5/0‌درصد کل مشترکان برق را تشکیل داده‌اند، مصرف می‌شود. اسکندری ادامه داد: درحال حاضر بیش از یک‌میلیون و 300‌هزار مشترک برق در استان وجود دارد که 80‌درصد آنها مشترکین خانگی هستند. وی ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان تنها 5/0‌درصد مجموع مشترکان استان را تشکیل داده‌اند ولی بیش از 30‌درصد برق مصرفی استان به آنها تعلق دارد. این نشان می‌دهد که البرز استانی صنعتی است و بخش عمده‌ای از مصرف انرژی برق در آن به ارزش افزوده تبدیل می‌شود. اسکندری توضیح داد: بدون ‌شک قطعی برق در استانی مثل البرز که واحدهای صنعتی زیادی را در خود جای داده، خسارت زیادی به بار می‌آورد، به همین دلیل تابستان امسال تا جایی که امکان داشت، سعی کردیم برق واحدهای صنعتی و تولیدی قطع نشود.

3 هزار تن واردات دارو در‌ سال 97

در چهارماه نخست ‌سال‌جاری بیش از ۳هزار تن دارو به ایران وارد شده که نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته تقریبا ثابت بوده است. به گزارش ایسنا، براساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهارماه نخست‌ سال‌جاری، در این مدت ۳۰۶۷ تن انواع دارو به ارزش ۳۹۹‌میلیون و ۸۵۸‌هزار دلار  وارد شده است. این آمار صرفا مشمول واردات دارو بوده و واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی را شامل نمی‌شود و این درحالی است که واردات انواع دارو در مدت مشابه ‌سال گذشته ۳هزار تن به ارزش ۴۴۲‌میلیون و ۱۲۱‌هزار دلار بوده است. درحال حاضر براساس ادعای گمرک ایران، ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی از سوی گمرک، با همکاری وزارت بهداشت بدون معطلی از گمرک‌ها انجام می‌شود و از سوی دیگر، پیش‌اظهاری کالاهای سلامت‌محور فراهم شده و واردکنندگان می‌توانند این کالاها را قبل از ورود کالا به گمرک‌ها اظهار و نسبت به انجام تشریفات گمرکی با اخذ مجوز از وزارت بهداشت اقدام کنند.

14.3 درصد نرخ  بیکاری  نخستین  استان صنعتی

خوزستان نخستین استان صنعتی کشور درحال حاضر رتبه سوم از لحاظ نرخ بیکاری را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است. بر پایه گزارش‌های  انجام‌شده، خوزستان هم‌اکنون بعد از استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری و کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است. طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در ‌سال 1395 نرخ بیکاری در خوزستان 14.3‌درصد است و این درحالی است که میانگین بیکاری کشور 12.4‌درصد اعلام شده است. همچنین براساس سرشماری ‌سال 95 بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با 22.7درصد، هفتکل با 21.5درصد و لالی با21.4‌درصد بوده است. به گفته کارشناسان، با وجود صنایع بزرگی همچون نفت، پتروشیمی، نیشکر و فولاد در خوزستان نباید جوانان این استان درگیر معضل بیکاری باشند.


تعداد بازدید :  180