شماره ۱۴۸۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

در حکومت دوتابعیتی نداریم
 علی لاریجانی، ر‌ئیس  مجلس  شورای اسلامی : وزارت   اطلاعات، درباره افراد  و مصادیق دوتابعیتی گزارش داده و فهرست اسامی همه آنها را نوشته و طی نامه‌ای به بنده داده است و در این نامه گفته‌اند در حکومت کسی دارای تابعیت مضاعف نداریم اما در بخش خصوصی وجود دارد. بنده فهرست این افراد را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارسال کرده‌ام و درصورت صلاحدید این کمیسیون‌ها فهرست می‌تواند در اختیار سایر نماینده‌ها هم
 قرار گیرد.

به امید انصاف خودروسازان
سیدحسن ‌هاشمی، وزیر بهداشت: در شهریورماه گذشته به‌طور متوسط روزانه ۶۶ نفر  و  در یکی از روزها 18 نفر را به دلیل این حوادث از دست دادیم. این رقم بیش از کشته‌شدگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج است. بیشترین گروه سنی‌ای که در جاده‌های کشور دچار سانحه می‌شوند، بین 51 تا 03سال دارند، یعنی افرادی که در سن مولد قرار داشته و می‌توانند برای جامعه کارآیی زیادی داشته باشند. متاسفانه ایران در بین کشورهای منطقه رتبه دوم و در بین کشورهای جهان، بعد از کشورهایی که اکثرا آفریقایی هستند، رتبه هشتم را در میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات ترافیکی دارد. امیدوارم روزی برسد تا در کشور خودروسازان منصفی وجود داشته باشند و خودروی استاندارد تولید کنند.

کارتخوان ربطی به مالیات ندارد
ایرج فاضل،‌ رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی: وجود کارتخوان در مطب‌ها، نقشی در محاسبه مالیاتی پزشکان ندارد اما ما جهت سهولت مراجعان و بیماران را به همکاران‌مان توصیه می‌کنیم از دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود استفاده کنند. در آستانه روز پزشک هستیم و اول شهریورماه هر‌سال به‌عنوان روز پزشک نامیده می‌شود، اما به عقیده من کاش این روز، روز اخلاق پزشکی نامیده می‌شد؛ چراکه در مسائل پزشکی باید به اصول اخلاقی پزشکی توجه کنیم و پزشکی با دیگر مسائل باید تفاوت‌هایی داشته باشد.


تعداد بازدید :  258