شماره ۱۴۸۰ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# ورود_زنان_به_ورزشگاه # تولی_پرس # کوفی_عنان # کِشتی_چینی #صید_ماهی #خلیج_فارس

اظهارات جنجالی رضا رشیدپور، مجری برنامه حالا خورشید روی آنتن زنده درباره موضوع ورود خانواده‌ها و زنان به ورزشگاه سروصدای زیادی داشت و ویدیو این اظهارات هم در اینستاگرام و توییتر حسابی پخش شد. رشیدپور با کنایه به عکس معروف زنی که از پشت بام خانه در حال تماشای بازی تراکتورسازی و سایپا در بدترین شرایط و زاویه دید ممکن بود، گفت: « تا 10سال آینده باید در مصاحبه‌های مدیران بشنویم که زیرساخت‌های حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم نیست!»

این کارخانه بسیار معروف تولید مواد شوینده به دلیل عدم تامین مواد اولیه به طور موقت تعطیل شد. این خبر نه تنها در فضای مجازی بازتابی خیره کننده داشت بلکه انتشار تصاویر تجمع کارگران بیکار شده این کارخانه که بیش از نیم قرن فعالیت داشت با انتقاد جدی مردم در این شرایط بد اقتصادی رو به رو شد. سرنوشت این کارخانه البته بهانه‌ای شد برای واکاوی شرایط بسیاری دیگر از کارخانه‌های معروف و شناخته شده که در آستانه ورشکستگی قرار دارند. البته تعطیلی تولی پرس با کری هواداران پرسپولیس برای استقلال هم با یادآوری یک اتفاق تلخ همراه شد. آن هم اشاره به شکست دو بر یک آبی پوشان در لیگ دسته سوم مقابل تولی پرس در سال 1372  برای این مسأله هم تیتر زدند: رقیب استقلال منحل شد.

درگذشت کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل هم به شکلی ویژه مورد توجه کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر قرار گرفت. این چهره برجسته سیاسی بین‌المللی بارها و بارها به ایران سفر کرده بود و در تمام این سال‌ها خیلی‌ها هم شباهت او با مورگان فریمن بازیگر مطرح سینما را دستمایه طنز و شوخی قرار می‌دادند. حتی یکی از کاربران در واکنش به  اعلام خبر فوت کوفی عنان باز هم نوشت: «شما هم هر وقت اسم کوفی عنان به گوشتون می‌خورد یاد مورگان فریمن می‌افتادید یا فقط من این طوری بودم؟»

صید ماهیان ایرانی توسط کشتی‌های چینی ابتدا به صورت یک خبر غیر رسمی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد. موضوع بسیار مهمی که  باعث نارضایتی بسیاری از صیادان زحمتکش ایرانی شده است. منتهی معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تایید این مطلب تاکید کرده است:« «کشتی‌های صیادی چینی قراردادهای بلند مدت ماهیگیری در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان با شیلات دارند. این به خاطر فناوری چینی‌هاست که می‌توانند در عمق ۲۰۰ متری صیادی کنند. ما نمی‌توانیم بیشتر از عمق 110 متری ماهیگیری داشته باشیم.» این اتفاق با واکنش بخشی از  مردم   و البته رسانه‌ها همراه بود. حالا باید دید تکلیف ادامه این اعتراض‌ها و شرایط چه خواهد شد. با تصمیم جدید رأی تغییر رویکرد اتخاذ می‌شود یا چند روز دیگر   هشتگ‌ها هم برای همیشه با رخ دادن یک اتفاق جدید از ذهن مردم فراموش می‌شود؟

 


تعداد بازدید :  985