شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
زیباترین پارک‌های ملی دنیا کدامند؟
دور از دست‌اندازی بشر

پارک‌های ملی محدوده‌ای از منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع، بیشه‌، دشت، رودخانه، دریاچه و کوهستان هستند که دولت‌ها به منظور حفظ وضعیت زیست‌بوم و ایجاد محیط مناسب برای تکثیر و پرورش جانوران وحشی و رشد گیاهان در خطر انقراض و برای جلوگیری از دخالت‌های مخرب انسانی، آنها را تحت حفاظت قرار می‌دهند. ما در این مطلب قصد داریم تعدادی از معروف‌ترین و در عین حال زیباترین پارک‌های ملی جهان را به شما معرفی کنیم.
پارک ملی کاکادو | استرالیا
این پارک یک میراث طبیعی در مقیاس جهانی است که به مدت 50 هزار سال زیستگاه بومیان منطقه به‌شمار می‌رفته است. نقاشی‌های داخل غار و روی صخره‌‌ها نشان می‌دهد که این مکان مأمن شکارچیان پیش از تاریخ بوده است. علاوه بر این، گونه‌های حیوانی متعددی از خزندگان، حشرات، پرندگان و ماهی‌ها در این پارک زندگی می‌کنند.
پارک ملی مانوئل آنتونیو | کاستاریکا
پارک مانوئل آنتونیو را باید جزو کوچکترین پارک‌های ملی دنیا به حساب آورد که با همه کوچکی به دلیل طبیعت خیره‌کننده‌اش شهرت زیادی دارد. طبیعت این پارک متشکل از جنگل‌های استوایی، سواحل و پرتگاه‌های صخره‌ای است. از نظر طبیعت وحشی نیز مانوئل آنتونیو منزلگاه حیواناتی چون تنبل، ایگوآنا و میمون‌های
 سنجابی است.
پارک ملی فیوردلند | نیوزیلند
فیوردلند بزرگترین پارک ملی نیوزیلند است که می‌توان در آن تعداد زیادی کوه‌های سنگی، ۱۴ آبدره بسیار زیبا و تعداد زیادی آبشار را از نزدیک دید. فعالیت‌هایی چون تماشای پرندگان، شکار، قایق جت سواری، قایق پارویی سواری، شیرجه، دوچرخه‌سواری کوهستانی و پیاده‌روی در این پارک بسیار رواج دارد.
 پارک ملی لیک دیستریکت | انگلیس
این پارک به‌عنوان مکانی رویایی الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان مشهوری چون جی.ام.دبلیو ترنر، ویلیام وردزورث و بیتریکس پاتر بوده است. این پارک ملی دارای دره‌های عمیق، تخته‌سنگ‌های گرانیتی و ۱۶ دریاچه زیباست. لیک دیستریکت بهشت رویایی دوچرخه‌سواران، کوهنوردان و علاقه‌مندان به تفریحات و هیجانات آبی
 نیز هست.
 پارک ملی سوییس | سوییس
این پارک که در سال ۱۹۱۴ تأسیس شده است، قدیمی‌ترین پارک ملی در منطقه آلپ، اروپای مرکزی و تنها پارک ملی سوییس به‌شمار می‌رود. پارک ملی سوییس محل تجمع گونه‌های گیاهی و حیوانات آلپی است. مسیر ۸۰ کیلومتری ویژه پیاده‌روی، اینجا را به بهشت دوستداران پیاده‌روی تبدیل کرده است.
 پارک ملی تورس دل پاین | شیلی
بسیاری تورس دل پاین را به دلیل قله‌های گرانیتی‌اش زیباترین پارک ملی آمریکای جنوبی می‌دانند. اینجا همچنین دارای جنگل‌های زمردی، کوه‌های یخی آبی‌رنگ، دریاچه‌های لاجوردی و چشم‌اندازهای متحیرکننده است. کوه‌پیمایی و پیاده‌روی جزو فعالیت‌های محبوب در این منطقه است.
 پارک ملی سرنگتی | تانزانیا
مشهورترین و قدیمی‌ترین پارک ملی آفریقا که جزو میراث طبیعی جهانی نیز هست، بیشتر به دلیل مهاجرت صدها هزار گورخر و گوزن‌های یال‌دارش شهرت دارد. اینجا همچنین تماشای بوفالوها، فیل‌ها، زرافه‌ها، بز کوهی، ایمپالا، غزال گرانت، شیر و پلنگ هم برای علاقه‌مندان ممکن خواهد بود.
 پارک ملی بانف | کانادا
این پارک سال ۱۸۸۵ در رشته‌کوه‌های راکی کانادا تاسیس شد و آن را چنین توصیف کرده‌اند: کوه و تنها کوه، سر به فلک کشیده و بلندقامت و رودخانه‌ای خروشان که راهش را از میان تپه‌ها پیدا می‌کند. کوه‌های یخ غول‌آسا که از قله‌ها به سمت پایین شناورند و گاهی تا نزدیکی
جاده هم می‌آیند.


تعداد بازدید :  454