شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
باخت فدرر به تنیسور رده پنجاه‌وپنجم جهان

باخت حتی یک ست از سوی راجر فدرر در هر مسابقه‌ای توجه طرفداران او را جلب می‌کند، اما این‌بار او در روز هشتم مسابقات اوپن آمریکا در 4 ست از تنیسوری باخت که در رده 55 رده‌بندی تنیسورهای جهان قرار دارد. این باخت موجب شد تا فدرر مسابقات اوپن آمریکا را ترک کند و حامیانش انگشت به دهان بگزند.
جان میلمن که در سوییس یکی از هم‌تمرینی‌های فدرر بود و اتفاقا رابطه دوستانه خوبی هم با فدرر دارد، موفق شد در یک بازی 3ساعت و 34دقیقه فدرر را شکست دهد تا در نیمه‌نهایی رودررویی نواک جوکوویچ قرار بگیرد. میلمن پس از گذراندن یک دوره طولانی مصدومیت از مسابقات تنیس دور بود. او حتی در ‌سال 2011 تصمیم گرفته بود به دلیل مصدومیت اساسا تنیس حرفه‌ای را کنار بگذارد. سه‌سال پیش اما در یک مسابقه نه‌چندان جدی در بریسبان سوییس او موفق شد یک ست از فدرر ببرد و همین‌جا بود که او دریافت ممکن است بتواند تنیس حرفه‌ای را جدی‌تر دنبال کند و درنهایت موفق نیز شد.
فدرر درخصوص این بازی گفته است: «امشب هوا خیلی گرم بود. یکی از آن شب‌هایی بود که احساس می‌کردم از فرط گرما نمی‌توانم نفس بکشم. تهویه مطبوع ورزشگاه اصلا خوب نبود.
این نخستین‌بار است که چنین اتفاقی برای من می‌افتد. معتقدم از آنجایی که سقف ورزشگاه بسته بود، هوا به خوبی در استادیوم جریان پیدا نمی‌کرد، اما نباید از یاد برد که جان خیلی بهتر با این شرایط کنار آمد. شاید یکی از دلایلش این باشد که او از یکی از مرطوب‌ترین نقاط جهان یعنی بریسبان می‌آید. می‌دانستم که بازی سختی خواهم داشت. وقتی که بازی تمام شد، خیلی خوشحال بود که خلاصه تمام شده است!»

 


تعداد بازدید :  195