فارس| بررسی آخرین آمار وضعیت پاسخگویی وزارت ارتباطات به شکایات مشترکان سرویسهای ICT نشان میدهد که آنتندهی و تعرفه در صدر شکایت مردم از اپراتورها هستند و همچنان پیامک تبلیغاتی مشترکان موبایل را آزار میدهد. این آمار همچنان نشان میدهد بسیاری از مشترکان بابت بستههای تشویقی که اپراتورها ارایه میکنند دچار سردرگمی و نارضایتی هستند و بار دیگر بر این نقد که اطلاعات مردم درباره تعرفهها، سرویسها و طرحها پایین و اطلاعرسانی اپراتورها کافی نیست صحه میگذارد.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی است سامانه ۱۹۵ را برای پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردم از سرویسهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده است. این سامانه قرار است نقطه اتصال و تماس وزارت ارتباطات با مردم برای دریافت شکایات از سرویسهای مرتبط با این وزارتخانه باشد که اخیرا برای دقت و سرعت عمل در پاسخگویی قابلیت مکاننمای جغرافیایی و نمایش مکان ثبت شکایت روی نقشه نیز به این سامانه اضافه شده است.