شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

سرعت زیاد جان 3 دختر را گرفت
 سه دختر جوان در یک حادثه رانندگی در شهر کرمانشاه به علت سرعت زیاد یک دستگاه پراید و ناتوانی راننده در کنترل آن به کام مرگ رفتند. این سانحه رانندگی بامداد سه‌شنبه در بلوار شمشادیان روبه‌روی رودخانه «چم بشیر» کرمانشاه رخ داد. در این حادثه راننده که پسری جوان و در حال حرکت به سمت تقاطع غیر همسطح ولایت بود، به علت سرعت زیاد خودرو از مسیر خارج شد و بشدت با درخت کنار بلوار برخورد کرد. در این واقعه دلخراش سه دختر جوان که سرنشینان خودرو بودند، جان خود را از دست دادند. راننده خودروی پراید و یکی دیگر از سرنشینان نیز بشدت زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند. ویراژدادن خودروها در ساعات پایانی شب که خیابان‌ها خلوت‌تر است و بی‌توجهی به اصول ایمنی و مقررات رانندگی باعث وقوع چنین حوادث تلخ و ناگواری می‌شود. لحظه‌ای غفلت حوادث مرگباری ایجاد می‌کند که غیر قابل جبران است. براساس اعلام پلیس راه کرمانشاه، بر اثر تصادفات جاده‌ای در شهریور ماه 96 در این استان 41 تن کشته و 631 نفر هم مصدوم شدند. در شهریورماه ‌سال گذشته 29 فقره تصادف فوتی و 349 فقره تصادف جرحی در استان کرمانشاه رخ داد. استان کرمانشاه با 2‌ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت‌هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
 
دستگیری 7 کلاهبردار میلیاردی در خراسان ‌شمالی
7 متهم کلاهبردار میلیاردی در استان خراسان شمالی دستگیر شدند. در پی اعلام چند مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت. متهمان با ترفندهایی از قبیل جعل اسناد و جعل امضا اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. مأموران با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی در چند عملیات ضربتی موفق به شناسایی و دستگیری 5 مرد و 2 زن شدند. در این عملیات‌ها مجموعا هفت نفر متهم دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به 5 کلاهبرداری به ارزش 11‌میلیاردو 950‌میلیون و 750‌هزار تومان اعتراف کردند. پلیس با کسانی که با استفاده از عناوین و القاب تقلبی به اموال عمومی شهروندان ضربه‌ بزنند، بشدت برخورد می‌کند و اجازه جولان را به هنجارشکنان و کلاهبرداران نخواهد داد.

سفال‌های تاریخی  به سوییس نرسیدند
ماموران گمرک بازرگان یک محموله اشیای تاریخی ارزشمند را از داخل بار یک کامیون صادراتی کشف و ضبط کردند. ماموران گمرک بازرگان به کمک تجهیزات کنترلی موفق شدند که ۱۱ قطعه سفال تاریخی را در بار فرش یک کامیون که از مبدأ تهران به مقصد اروپا، کشور سوییس در حال خروج از ایران بود، کشف و ضبط کنند.
 ماموران گمرک در نیمه شب اطلاعات بار یک کامیون خروجی را به کمک سامانه‌های الکترونیکی رصد کرده و سپس به بررسی جزییات کامل اطلاعات این کامیون اقدام کردند. ماموران گمرک پس از بررسی اطلاعات با سامانه جامع گمرکی به محموله مشکوک می‌شوند و محموله کامیون را با کمک دستگاه ایکس‌ری کامیونی اسکن کرده و متوجه اشیایی متفاوت از محموله فرش‌ها در لابه لای بار می‌شوند.
ماموران گمرک با بازکردن پلمپ کامیون محموله را بازرسی و یازده سفال تاریخی را که به شیوه ماهرانه‌ای در میان فرش‌های بسته‌بندی، جاسازی شده بود، کشف کردند. این محموله قاچاق از سوی گمرک بازرگان به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 در میان این سفال‌های تاریخی قطعاتی مربوط به دوره‌‌های تاریخی اشکانیان، همچنین دوره‌های پس از اسلام، قرون ۶ و ۷ هجری قمری دیده می‌شد. با تجهیز گمرکات به دستگاه‌های ایکس‌ری و دیگر تجهیزات کنترلی و افزایش دانش و تخصص ماموران گمرک، کشفیات قاچاق توسط ماموران گمرک افزایش یافته است. با افزایش چشمگیر کشفیات قاچاق و اقدامات گمرک ایران، سازمان جهانی گمرک این سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته مقام نخست را در کشفیات قاچاق در جهان از آن خود کند.

 


تعداد بازدید :  431