شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
احمدی‌نژاد چوپان نیست!
واکنش اشتباه کاربران ترکیه به تصویری از رئیس‌جمهوری پیشین ایران

فرانس۲۴ در گزارشی با اشاره به تصویر منتشرشده از رئیس‌جمهوری ایران در شبکه‌های اجتماعی ترکیه تاکید کرد و نوشت: «برخلاف تصور کاربران ترک، رئیس‌جمهوری سابق ایران چوپان نیست. او با جرایم متعدد به دلیل فساد روبه‌روست و هرگز سیاست را رها نکرده است.»
تصویر متعلق به کجاست؟
این تصویر در واقع در سال ۲۰۱۷ گرفته شده است. او به کندلوس که یک روستای شمالی ایران است، سفر کرده و این تصویر گرفته شده. در تصویر دیگری که در همین مکان منتشر شده، احمدی‌نژاد تنها نیست و به همراه دوستش و در دیگری به همراه بادیگارد و دوستانش دیده می‌شود.
ماجرا از کجا شروع شد؟
ایلنا در این باره گزارش داده از میانه ماه آگوست، تصویری رازآلود از محمود احمدی‌نژاد که با یک عصا در حال پیاده‌روی بود، به طور گسترده‌ در رسانه‌های اجتماعی ترکیه دست به دست شد. کپشن‌ها حاکی از آن بود که احمدی‌نژاد دوران بازنشستگی خود را با چوپانی در یک روستا سپری می‌کند. اما این واقعیت ندارد. او در خانه‌ای در نارمک که در بخش شرقی تهران است، سکونت دارد، توسط یک تیم ۲۴-۲۷ نفره از بادیگاردهای دولتی حفاظت می‌شود و در سیاست نیز همچنان فعال است.
انگیزه انتشار عکس
گولین کاووس، سردبیر پایگاه خبری ترکیه‌ای «تییت»، می‌گوید این داستان دروغین درباره پست و شغل جدید احمدی‌نژاد بر احساسات مردم ترکیه اثر زیادی گذاشته است. دلیل این مسأله اخبار اخیر منافع و درآمدهای نمایندگان ترکیه‌ بود. در ماه جولای، کنان صوف‌اوغلو، نماینده عضو پارلمان ترکیه و قهرمان موتورسیکلت‌سواری سابق جهان با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شد؛ چراکه با لامبورگینی به پارلمان می‌رفت. در ماه فوریه ۲۰۱۷، الیف دوگان ترکمن، بعد از اینکه مشخص شد ۱.۲ میلیون لیر کمیسیون در یک سال دریافت کرده، از ریاست یک کمیته مجلس برکنار شد. این روزنامه‌نگار ترکیه‌ای نوشته است: «بسیاری از ترک‌ها به حقوق‌های اعضای پارلمان و وزرای دولت اعتراض دارند. حقوق نمایندگان و منافع بازنشستگی آنها به یک معضل مهم تبدیل شده است.


تعداد بازدید :  630