شماره ۱۴۹۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور
صفحه را ببند
مافیای «قاچاق انسان» در عربستان
درآمد هنگفت شاهزادگان سعودی از دختران عرب و آفریقایی

«ازدواج اجباری» از اشکال دیگر برده‌داری مدرن در عربستان است که موجب بالارفتن میانگین تجرد در میان زنان عربستانی شده است، به گونه‌ای که آمارهای رسمی نشان می‌دهد، تجرد طی ۴‌ سال رشد ۱۰۰درصدی داشته است. عواملی چون تعصبات نژادی، قبیله‌ای، طایفه‌ای و یا طمع حفظ اموال موجب رشد پدیده ازدواج اجباری در عربستان شده است. به گزارش مشرق‌نیوز، این شکل جدید برده‌داری امروزه در کشوری مانند عربستان ‌سعودی به یک تجارت غیر قانونی و البته منبعی پردرآمد تبدیل شده است.
اجاره ساعتی انسان
 آن‌چه بر این گفته مهر تأیید می‌زند، گزارش سازمان بین‌المللی حقوق بشری است. یکی از نمودهای آشکار و ملموس برده‌داری مدرن در عربستان شرکت‌های کاریابی سعودی هستند. تعامل این شرکت‌ها با کارگران خارجی بسیار توهین‌آمیز و به دور از ارزش‌های انسانی است. حتی گفته شده که یکی از این شرکت‌ها اقدام به عرضه شماری از کارگران زن خارجی خود در بازار و اجاره ساعتی آنها کرده است.
قاچاق کودکانی از یمن
از دیگر نمادهای برده‌داری مدرن می‌توان به قاچاق اتباع کشورهای یمن، سودان، اتیوپی، اریتره، سومالی و غیره به عربستان اشاره کرد. اغلب این افراد را کودکانی تشکیل می‌دهند که به خاطر فقر مقابل مبلغی ناچیز از خانواده‌هایشان خریده می‌شوند تا با سرنوشتی سیاه‌تر در عربستان مواجه شوند.
خرید دختران مصری
در این راستا دسامبر ‌سال گذشته مطبوعات عربستان از کشف باند قاچاق انسان در فرودگاه جده خبر دادند که توسط یک افسر سعودی اداره می‌شد و اقدام به خرید دختران مصری به مبلغ ‌هزار دلار و فروش آنها به طرف‌های دیگر در کشورهای دیگر منطقه می‌کردند. نکته بسیار مهم نفوذ گسترده شاهزادگان سعودی در باندها و مافیای قاچاق انسان در عربستان است که سالیانه از این تجارت مبالغ هنگفتی کسب می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  356